stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 179188
  • 01 آبان 1399 - 1:19
0

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۳۰ مهرماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۳۰ مهرماه

بررسی گرانی‌های بازار در جلسه غیر علنی/ سخنرانی فرمانده نیروی انتظامی در صحن علنی/ اعلام وصول طرح تشدید مجازات تهدید کنندگان مردم/ اصلاح طرح اختصاص قیر رایگان به راه‌های روستایی/ بررسی استیضاح رییس جمهور در جلسه شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی و… از جمله مهمترین اخبار روز(چهارشنبه) سی ام مهرماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

قلم | qalamna.ir :

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در دستور کار بود.

در جلسه‌ غیرعلنی هم که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، دلایل گرانی بازار و راهکارهای کنترل آن مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون اقتصادی با اشاره به مباحث این جلسه تاکید کرد که مجلس و کمیسیون اقتصادی اساسا با قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستند، چرا که این رویه جز ایجاد فساد و رانت در کشور سودی دیگر ندارد.

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رییسه هم از بررسی نحوه‌ نظارت پذیر کردن شبکه تولید و توزیع کالاها و رفع معایب موجود به منظور بازگرداندن ثبات اقتصادی به بازار در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

با اشاره به همین جلسه، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مطلبی در صفحه توییتر خود گفت: دور نیست زمانی که اوضاع از اینکه هست بهتر شود، مثلا بازار آهن ⁧‫به نفع مردم‬⁩ تنظیم می‌شود.

در آغاز جلسه علنی هم رییس مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل اقتصادی مربوط به روند توزیع و تامین کالاها و تعیین قیمت‌ها و اتخاذ تصمیمات جدیدی برای کنترل بازار در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و با اشاره به جلسات مجلس شورای اسلامی با وزرای اقتصادی بیان کرد: مطمئن هستیم پیرو این جلسات شاهد تثبیت در بازار بورس و ادامه روند کاهشی قیمت دلار خواهیم بود. 

محمد باقر قالیباف همچنین در نطق پیش از دستور با اشاره به اهمیت وظایف کارکنان نیروی انتظامی تاکید کرد: نمایندگان متوجه اهمیت زحمات نیروی انتظامی هستند.

در ادامه این جلسه، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امنیت امروز را مرهون مجاهدت‌های همه رزمندگان اسلام، شهدای گرانقدر نیروهای مسلح، مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان خدوم نیروی انتظامی هستیم. باید این امنیت و آرامش را به عنوان بالاترین سرمایه برای مردم حفظ کنیم. نیروی انتظامی برای استقرار و حفظ نظم و امنیت و احساس امنیت با تمام توان و ظرفیت در میدان است و تا پایان جان برای امنیت مردم ایستاده است. بیش از ۱۳ هزار شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز موید این موضوع است.

همچنین متن بیانیه ۲۲۲ نفر از نمایندگان مجلس در تقدیر از خدمات نیروی انتظامی توسط علی کریمی فیروزجایی،  عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

ناطقین مجلس

انتقاد نماینده بهبهان از فقر و بیکاری در خوزستان

انتقاد نایب رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس از گرانی‌های لحظه‌ای

مالکی: زاهدان دارای بیش از ۴۳ درصد حاشیه نشین است

علیپور: دولت باید تا آخرین روز مسئولیت وظایفش را به عهده داشته باشد

فلاحی: ۸ ماه پایانی دولت را رها نکنیم

***

سید محسن دهنوی،‌ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح تشدید مجازات تهدید کنندگان مردم را به همراه چندین طرح دیگر به صورت عادی اعلام وصول کرد.

همچنین نمایندگان مجلس طرح اختصاص قیر رایگان به راه‌های روستایی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

مجتبی یوسفی  با اشاره به اینکه جلسه شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه با حضور رییس، هیات رییسه و اعضاء برگزار شد و طرح استیضاح رییس جمهور که از سوی برخی نمایندگان مطرح شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت که تصمیم‌گیری نهایی در این باره به جلسه مجمع عمومی فراکسیون در هفته آینده موکول شده است.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

کریمی: دامداران و کشاورزان تحت فشار هستند

انتقادات تند نماینده تهران از رئیس جمهور

نماینده بروجرد: امتیازی برای کادر درمانی کرونا در نظر گرفته شود

دلخوش: مجلس هیچ اطلاعی از تقسیمات دریای خزر و قرارداد با چین ندارد

***

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس،‌ نتایج انتخابات ناظران در شواری معادن ۱۰ استان،‌ ناظران در کمیته هماهنگی اشتغال در ۱۱ استان، ناظران در شورای نظارت بر مدارس و مراکزآموزش غیر دولتی در ۱۰ استان، نمایندگان ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی ۱۰ استان، نمایندگان ناظر مجلس در هیات حل اختلاف ۱۱ استان مشخص شد.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی هم توسط روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.