stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 179179
  • 01 آبان 1399 - 1:04
3

۵۰ هزار واحد صنفی خراسان رضوی از کرونا آسیب دیدند

۵۰ هزار واحد صنفی خراسان رضوی از کرونا آسیب دیدند
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اصناف از جمله بخشهایی هستند که در اثر شیوع کرونا آسیب جدی متحمل شدند و تعداد آنها در این استان به ۵۰ هزار واحد صنفی می‌رسد که برخی از آنها مانند تالارها هنوز تعطیل هستند.
قلم | qalamna.ir :

علی غفوری مقدم در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۵۵۳ واحد برای چند ماه تعطیل کامل یا نیمه تعطیل بودند و از این محل ۴۳ هزار نفر آسیب دیدند.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات حمایتی دولت برای صنوف متضرر از کرونا تاکنون برای ۹ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده با اشتغال ثابت ۲۲ هزار نفر هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون برنامه بودجه در سال جاری برای حوزه صنعت و معدن گفت: از مجموع سهم کشوری وزارت متبوع به میزان ۵۶۰ هزار میلیارد ریال، ۵.۲ درصد معادل هشت هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال سهم این استان است که تاکنون به ۵۹ طرح صنعتی معدنی سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات در حوزه‌های طرح‌های نیمه تمام صنعتی معدنی، بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش بوده است که عمده تسهیلات پرداختی مربوط به حوزه سرمایه در گردش به ۴۸ طرح به مبلغ ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال است.

غفوری مقدم ادامه داد: این در حالی است که عمده نیاز بخش صنعت و معدن خراسان رضوی در حوزه تسهیلات مربوط به بخش‌های نوسازی و بازسازی و سرمایه ثابت است.

وی گفت: تاکنون از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، هشت هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از وزارتخانه به این استان ابلاغ شده که با مبلغی که سیستم بانکی اعلام می‌کند، تفاوت فاحشی دارد، با این حال خراسان رضوی رتبه بست و سوم کشور را در جذب تسهیلات و رتبه پنجم کشور را در پرداخت تسهیلات دارد.

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سهم سازمان جهاد کشاورزی استان از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه پنج هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بوده که تاکنون برای ۱۶۱ طرح قرارداد منعقد شده و هزار و ۴۶۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

جعفر حاجی مجتهد افزود: اغلب متقاضیان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در بخش کشاورزی با مشکل فقدان سند زمین یا وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی مواجه هستند.

مهدی یونسی، رییس گروه طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سهم این اداره کل از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۳۷۶ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال است که تاکنون از مجموع طرحهای فرهنگی و هنری در این حوزه ۱۴ طرح استانی و پنج طرح ملی با مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال مصوب شده اما تاکنون هیچ پرداختی از سوی بانکها انجام نشده است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.