stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 179156
  • 30 مهر 1399 - 21:20
1
معاون سیاسی امنیتی استانداری:

ضرورت ساماندهی موتورسیکلتهای موجود در پارکینگ استان مرکزی

ضرورت ساماندهی موتورسیکلتهای موجود در پارکینگ استان مرکزی
قلم_مرکزی_معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌های این استان وجود دارد که مشکلات زیادی را ایجاد کرده و نیازمند ساماندهی است.
قلم | qalamna.ir :

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی عصر امروز در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک افزود بیش از ۹۰ درصد از موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ‌های استان  چندین سال است که بلاتکلیف مانده و قابل برگشت به چرخه ترافیک نیست و باید اسقاط شوند.

وی ادامه داد: این وسایل نقلیه دوچرخ مدت‌های زیادی است که هیچ مراجعه‌ای بابت ترخیص آن‌ها نشده چرا که هزینه نگهداری پارکینگ‌ها بیشتر از ارزش موتورسیکلت‌ها است اما با این وجود، فراخوانی در این راستا اعلام می‌شود.  

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص قاچاق دام نیز گفت: اگرچه ماهیت قاچاق اقتصادی است اما اکنون به به پدیده امنیتی تبدیل شده است.

وی گفت: تا زمانیک‌ه اختلاف قیمت در کالاها وجود داشته باشد، قاچاق انجام می‌شود و نمی‌توان آن را انکار کرد و اگر راهکارهای قانونی برای مردم سخت و پیچیده باشد، راه غیرقانونمی انتخاب می‌شود که نیاز است در این خصوص  تدابیر ویژه اندیشیده شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی هم در این نشست گفت: در ۲ هفته اخیر و به دنبال حجم زیاد قاچاق دام در مرز کشور، ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبنی بر ممنوعیت خروج دام به استان‌ها اعلام شده است.
« مجید طاعتی» افزود: بیشتر این دام‌ها شبانه خارج شده و به قیمت چند برابر داخل به فروش می‌رسند.
وی بیان کرد: این موضوع در استان مرکزی مورد توجه ویژه قرار گرفته و همه تلاش‌ در راستای جلوگیری از خروج غیرقانونی دام به کار گرفته شده است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی ادامه داد: ۲۲ هزار و ۸۵۰ دستگاه وسیله نقلیه در پارکینگ های استان موجود است که حجم بالای آن‌ها مشکلات زیادی را فراهم کرده اما تنها ۱۰۰ دستگاهشان در حوزه قاچاق است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شمار انبوه موتورسیکلت و خودرو در پارکینگ‌های استان مرکزی نیازمند مدیریت و رسیدگی است و باید از شرایط کنونی خارج شود.

حجت‌الاسلام «حسین انارکی» افزود: بیش از ۲۰ هزار دستگاه متورسیکلت و حجم قابل توجهی  خودور در پارکینگ‌های استان مرکزی وجود دارد که بیشتر مشکلات مربوط به موتورسیکلت‌های بلاصاحب است.

وی بیان کرد: اگر وسایل نقلیه‌ای که در پارکینگ‌ها خاک می‌خورند، قابل واگذاری است باید اقدام لازم در این راستا صرت بگیرد درغیراین صورت اسقاط شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در هفت ماه گذشته، ۲۵ هزار دام سنگین و ۴۰ هزار راس دام سبک در این استان پلاک‌کوبی شده است.
« محسن شانقی» افزود: ۱۳ هزار راس دام سنگین و ۹۶ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک در این مدت در کشتارگاه های استان کشتار شده است که در دام سنگین با افزایش ۲۶ درصدی و در دام سبک با افزایش ۴۹ درصدی همراه بوده است.
وی بیان کرد:  چهار هزار راس دام سنگین در قالب ۴۹۵ گواهی و ۲ هزار و ۵۰ راس گوسفند و بز در قالب ۲۷ گواهی امسال از استان مرکزی خارج  شده و هشت هزار و ۹۹۰ راس دام سنگین و سه هزار ۶۵۰ راس دام سبک وارد استان شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: بیشتر دام‌های سنگین وارد شده به استان برای نگهداری و پروار و دام‌های سبک برای کشتار بوده است.
شانقی اظهار داشت:  ۱۵۹ هزار کیلوگرم گوشت تازه گوساله، ۴۹ تن گوشت گوساله منجمد، ۷۸ تن گوشت تازه گوسفند و ۲۴۳ کیلوگرم گوشت منجمد گوسفند  نیز امسال از استان مرکزی خارج و ۴۱۲ تن گوشت تازه گوسفندی، ۴۲۲ تن گوشت منجمد گوساله، ۴۹ تن گوشت تازه گوسفندی و ۲۸ تن گوشت منجمد گوسفندی، وارد استان شده است.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.