stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 179099
  • 30 مهر 1399 - 18:01
1

لغو ممنوعیت واردات برنج

لغو ممنوعیت واردات برنج

ممنوعیت واردات برنج یک ماه زودتر از زمان تعیین شده لغو شد.

قلم | qalamna.ir :

از ابتدای شهریور ماه امسال با تصمیم ستاد تنظیم بازار ممنوعیت فصلی واردات برنج اعمال شد که باید تا اول آذر ماه ادامه پیدا می ‌کرد. 

این در حالی است که تازه ترین اعلام ارونقی – معاون فنی گمرک – از این حکایت دارد که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ممنوعیت واردات برنج از اول ابان ماه لغو خواهد شد که یک ماه زودتراز زمان تعیین شده است. 

در زمان اعمال ممنوعیت ورادات برنج  در اول شهریور ماه آمار گمرک از این حکایت داشت در پنج اول امسال واردات و ترخیص برنج نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته و حدود ۳۰۰ هزار تن در گمرک و بنادر دپو شده بود. 

از مهمترین دلایل عدم ترخیص برنج‌های وارداتی تأمین ارز و ماندن در صف تخصیص ارز بود که مدت‌ها در این رابطه مشکل وجود داشت، آن هم در شرایطی که در ابتدای سال جاری برنج از صف دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومان خارج و با نرخ ارز نیمایی تأمین ارز شد که همین تغییر مبنای ارزی از جمله عوامل افزایش قیمت برنج‌های وارداتی شده بود.

اما در مدت اخیر اعلام شده بود که طی توافقات صورت گرفته قرار بر این بوده تا ارز لازم برای ترخیص برنج‌های دپو شده تامین شود؛ به طوری که مقرر شد ۸۰ میلیون دلار جهت تخصیص ارز به برنج‌های که به صورت درصدی ترخیص شده‌اند اختصاص پیدا کند. 

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.