stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 178986
  • 30 مهر 1399 - 15:13
1
نماینده مردم کرمانشاه:

نبود اداره کل راه آهن در استان کرمانشاه قابل قبول نیست/ اتصال شبکه ریلی به مرز خسروی باعث رشد صادرات خواهد شد

نبود اداره کل راه آهن در استان کرمانشاه قابل قبول نیست/ اتصال شبکه ریلی به مرز خسروی باعث رشد صادرات خواهد شد
کرمانشاه/قلم: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره کل راه آهن باید در استان تأسیس شود گفت: اتصال شبکه ریلی به مرز خسروی باعث افزایش صادرات خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار قلم در کرمانشاه اظهار داشت: در بحث و مشکلات راه آهن کرمانشاه دو نکته وجود دارد که بعنوان نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی وظیفه پیگیری آن‌را دارم.

وی افزود: نکته اول، اکنون راه آهن کرمانشاه در زیرمجموعه اداره کل راه آهن استان مرکزی درحال فعالیت است که این موضوع برای ما قابل قبول نیست و روز گذشته در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کشور این موضوع را مطالبه کردم و خواستار تأسیس اداره کل راه آهن در استان کرمانشاه هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز مرکزیت غرب کشور بوده و اکنون نیز شاه راه ارتباطی بین چند استان است تصریح کرد: شاید سیاست دولت جلوگیری از افزایش اداره کل باشد اما بدلیل موقعیت خاص کرمانشاه و وجود چندین مرز و مرکز ارتباطی، اداره کل راه آهن باید در استان راه اندازی شود.

رشیدی با بیان اینکه مدیر راه آهن کشور وعده داده است که از طریق معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور بحث تأسیس اداره کل راه آهن را پیگیری خواهد کرد گفت: نکته دوم این است که متأسفانه فاز دوم راه آهن کرمانشاه که مقرر بود شهر کرمانشاه را به خسروی متصل کند هنوز بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه امسال بودجه ای برای فاز دوم مشخص نشده است گفت: پیمانکار فاز دوم، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) است که مطالبات زیادی از دولت دارد و هم اکنون قرارداد این پروژه بدلیل نبود اعتبار مسکوت مانده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنا بر آمارهای گمرکی، بالاترین حجم صادرات به کشور عراق و.. از طریق مرز خسروی و پرویزخان صورت می‌گیرد، لذا اتصال شبکه ریلی به مرز خسروی، برای کشور یک اقدام ارزنده می‌تواند باشد و باعث رشد صادرات خواهد شد.

رشیدی در پایان با بیان اینکه دو موضوع اتصال شبکه ریلی به مرز خسروی و تأسیس اداره کل راه آهن در استان از مطالبات جدی نمایندگان کرمانشاه در مجلس است خاطرنشان کرد: استقلال اداره کل راه آهن می‌تواند در تأمین زیرساخت ها و دریافت بودجه مؤثر باشد، همچنین باعث جذب نیروی متخصص و جویای کار نیز خواهد شد و علاوه بر این‌ها، می‌تواند باعث اتصال شبکه ریلی دیگر استان های همجوار به کرمانشاه گردد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.