stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 17837
  • 12 آذر 1394 - 10:49
3

تب دنگی در تایوان همچنان قربانی می‌گیرد

سازمان بهداشت ملی تایوان اعلام کرد که شمار مبتلایان به بیماری تب دنگی در این منطقه همچنان رو به افزایش است و تاکنون بیش از یکصد نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

قلم | qalamna.ir :
این سازمان روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که در حال حاضر ۳۹ هزار و ۳۵۰ نفر به این بیماری متبلا شده اند که این رقم نسبت به تعداد مبتلایان ماه گذشته روندی صعودی داشته است.
 
این گزارش همچنین حاکیست که با کشته شدن ۱۰ نفر دیگر، تعداد تلفات انسانی ناشی از این بیماری هم اکنون در این منطقه به ۱۹۴ نفر رسیده است.
 
این در حالیست که کمتر از یک ماه پیش، گزارش ها از ابتلای ۲۶ هزار و ۹۱۰ نفر و کشته شدن ۱۲۲ نفر بر اثر این بیماری حکایت داشت.
 
سازمان بهداشت ملی تایوان در گزارش خود، آخرین کسانی را که روز دوشنبه گذشته جان خود را از دست دادند پنج زن و پنج مرد اعلام کرد که سنینی بین ۵۶ تا ۸۲ سال داشته اند.
 
گزارش ها حاکیست که بیشتر مبتلایان و کسانی که جان خود را از دست داده اند مربوط به شهرهای «کائوسینگ» و «تاینان» دو شهر بزرگ و پرجمعیت منطقه تایوان هستند که فقط در شهر «کائوسینگ» در روز دوشنبه گذشته ۲۴۴ مورد جدید مبتلا به این بیماری اعلام شده است.
 
بیشتر مبتلایان به این بیماری از میان سالمندان هستند و دولت اعلام کرده است کسانی که از ضعف جسمانی رنج می برند، ممکن است زودتر از دیگران دچار تب دنگی شوند.
 
سال گذشته نیز در منطقه تایوان ۱۵ هزار و ۴۹۲ نفر به این بیماری متبلا شدند که از این تعداد ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.
 
این بیماری اصولا با نیش پشه به انسان منتقل می شود و برای همین بیشتر در کشورهای جزیره ای و مناطق ساحلی خطرساز است.
 
 تب شدید و سردرد، حالت تهوع و دردهای عضلانی از برجسته ترین علائم ابتلا به این بیماری است.
 
در حقیقت تب دنگی، تب شدیدی می باشد که مربوط به نواحی گرمسیری و آفریقا است. تب دنگی شباهت زیادی به مالاریا دارد با این تفاوت که مالاریا از شهر های بزرگ ریشه کن شده است ولی «دنگی» در گوشه کنار برخی مناطق دنیا مانند اندونزی، تایوان، سنگاپور، مالزی و برزیل… هنوز هم دیده می شود.
 
«دنگی» توسط پشه ای به نام Aedes aegypti که در روز تغذیه می کند به انسان منتقل می شود.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.