stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 17743
  • 11 آذر 1394 - 13:29
3

کاهش ۵درصدی قیمت مرغ و تخم‌مرغ

در هفته اول آذرماه تخم مرغ و مرغ بیشترین کاهش و سبزی‌ها بالاترین میزان افزایش قیمت را در بین گروه های اصلی خوراکی به خود اختصاص دادند.

قلم | qalamna.ir :

بررسی گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در هفته منتهی به ششم آذر امسال نشان می‌دهد که قیمت لبنیات ۰٫۶ درصد در مقایسه با هفته قبل و ۱٫۹ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

این در حالی است که تخم مرغ با ۵٫۴ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به هفته قبل داشته و شانه ای ۸۹۰۰ تا ۱۰ هزار تومان فروش رفته است. این کالا البته در هفته اول آذر نسبت به هفته مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

گوشت مرغ دومین کالا بعد از تخم مرغ است که بیشترین ارزانی را داشته، به طوری که در دوره مورد بررسی چهار درصد ارزان شده و هر کیلو حدود ۵۷۰۰ تومان در سطح شهر فروش رفته است.

در مقابل، گوشت قرمز هر چند اندک اما گران شده و با رشد ۰٫۷ درصدی همراه بوده است. این کالا نیز در هفته اول آذر ماه بین ۳۴ تا ۳۶ هزار تومان در سطح شهر به فروش رفت.

هفته گذشته دوره گرانی برای گروه سبزی‌ها بود، به گونه ای که ۱۱٫۶ درصد نسبت به هفته پایانی آبان ماه و ۳۶٫۱ درصد در مقایسه با هفته اول آذر سال قبل گران شده است. میوه های تازه هم که در دوره مورد بررسی ۱٫۱ درصد ارزان شده نسبت به همین هفته در سال ۱۳۹۳حدود ۴٫۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

برنج از دیگر کالاهای اصلی خوراکی ارزان شده در هفته پیش بوده و قیمت آن حدود ۰٫۲ درصد کاهش داشته، اما حبوبات به همین اندازه گرانتر شده است. گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که قند و شکر، چای و روغن نباتی در هفته منتهی به ششم آذرماه هیچ تغییر قیمتی نداشته است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.