stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 17712
  • 11 آذر 1394 - 11:21
1

انتقاد یک نویسنده از رد شدن رمانش در کانون

نویسنده رمان «جادوی هزار پرنده» با بیان این‌که علی‌رغم پذیرش اولیه کتابش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انعقاد قرارداد و حتی دریافت وجه‌ مالی آن،‌ این کتاب در بازنگری مجدد رد شده،‌ با بی‌منطق توصیف کردن این روند‌، از واگذاری کتاب به ناشر دیگری خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

علی‌اکبر کرمانی‌نژاد به خبرنگار ایسنا گفت: پس از قریب به سه سال از انعقاد قرارداد «جادوی هزار پرنده» که در زمره کتاب‌های پذیرفته‌شده طرح‌ رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود،‌ یا نامه‌ای که در اختیارم قرار گرفت اعلام شد این اثر رد شده است. جالب این است ایراداتی بر این کتاب وارد شده که گویای این است که بررس اثر حتی زحمت یک بار خواندن بادقت آن را به خود نداده است.

او افزود: مثلا در دلایل رد کتاب قید شده است دوپاره بودن داستان به لحاظ ساختاری یا این‌که بخش آغازین و فرجامین تناسبت چندانی با هم ندارند،‌ یا داستان با اشخاص و قصه‌ای شروع و با اشخاص و قصه‌ای دیگر تمام می‌شود و … . واقعیت این است که حوادث این رمان به عمد در دو بخش مجزا و در دو دنیای متفاوت اتفاق می‌افتد که هیچ ربطی به هم ندارند. طبیعتا در چنین ساختاری انتظار این‌که شخصیت‌های قصه واحد باشند‌، بی‌معنی است.

کرمانی‌نژاد گفت: به هر حال من این کار را به ناشر دیگری واگذار کردم ولی ای کاش کانون از انصاف خارج نمی‌شد و برای رد کردن‌هایش دلایلی می‌آورد که مرغ پخته را در قابلمه به خنده نیندازد!

این نویسنده به تازگی کار نگارش رمان دیگری را پشت سر گذاشته است.این کتاب «آن سه نفر» نام دارد و آن‌چنان که نویسنده می‌گوید حوادث داستان در فضایی تاریخی فانتزی پیش می‌رود.

«دشت خونین» دیگر اثر کرمانی‌نژاد که داستانی علمی تخیلی است هم‌اکنون در مرحله ویراستاری قرار دارد. ماجراهای این رمان بیشتر در منطقه بلوچ‌نشین جنوب کرمان که منطقه‌ای خان‌نشین است، رخ می‌دهد.

مخاطب هر دو این رمان‌ها نوجوانان هستند.

«باغ فتح‌آباد» نیز یکی از آخرین آثار منتشرشده علی‌ا‌کبر کرمانی‌نژاد است که کاری پژوهشی محسوب می‌شود و به گردآوری بهترین آثار داستان نویسندگان استان کرمان تعلق دارد. به گفته نویسنده، در این اثر که در نشر نون منتشر و در برج میلاد رونمایی شده است نویسندگان استان کرمان از غلامحسین صنعتی‌زاده کرمانی اولین رمان‌نویس اجتماعی ایران تا نویسندگان دوره کنونی معرفی شده‌اند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.