stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 176923
  • 26 مهر 1399 - 14:01
1

به جای مرغ و تخم مرغ به شغل پایدار فکر کنیم

به جای مرغ و تخم مرغ به شغل پایدار فکر کنیم

یک کارشناس حوزه کار معتقد است با توجه به شرایط اقتصادی حاضر به جای پرداختن به مقوله مرغ و تخم مرغ و تزریق یارانه هایی که سودی در بازار کار و تولید ندارد، باید به سمت تامین کالاهای اساسی سبد خانواده ها به شکل غیرنقدی برویم و یارانه ها را در مسیر ایجاد اشتغال پایدار هزینه کنیم.

قلم | qalamna.ir :

علی اکبر لبافی در گفت وگو با در خصوص تقویت بازار کار و کاهش هزینه ها در شرایط اقتصادی حاضر اظهار کرد: معتقدم در این شرایط که رکود بر بازار حاکم است و فروشگاهها و کسب و کارها عمدتا بی رونق هستند به تامین سبد خانواده ها در قالب کالاهای اساسی غیر نقدی ورود کنیم، بهتر است.

وی ادامه داد: اگر این کار صورت گیرد هم انتظار تورمی جامعه منتفی می شود و هم کسب و کارها و واحدهای تولیدی راکد می توانند به رونق جدید دست پیدا کنند ولی تا زمانی که با تزریق پول انتظار در جامعه ایجاد کنیم مثل انتظاری که در جامعه بازنشستگان ایجاد شده و همسان سازی مرتبا پیگیری می شود،  کمکی به رونق و تقویت بازار کار نخواهد کرد.

تامین کالاهای اساسی به جای تزریق نقدینگی جدید 

این کارشناس حوزه کار خاطرنشان کرد: اگر نقدینگی جدیدی به جامعه تزریق می شود از آن طرف تورم آن را نابود می کند و بازار به محض اعلام چنین افزایشهایی واکنش نشان می دهد و روز بعد آثار این انتظار در قالب بالا رفتن قیمت اجناس دیده می شود بنابر این بهتر است به جای اختصاص چنین اعداد و ارقامی به سمت تامین بازار کالاهای اساسی، تامین مسکن و بهبود کسب و کارهایی برویم که از رونق افتاده اند.

یارانه ها در مسیر ایجاد اشتغال پایدار هزینه شود

لبافی با اشاره به پرداخت یارانه ها گفت: اگر ۳۲ هزار میلیارد تومانی که تحت عنوان یارانه می پردازیم تبدیل کنیم به ۳۲ هزار بنگاه اقتصادی یک میلیارد تومانی که هر کدام با سرانه ۲۰۰ میلیون تومان  چند نفر را در مناطق شهری و ورستایی شاغل کنند به مراتب بهتر و اثرگذارتر است. در حال حاضر ۴۵ هزار تومان یارانه قیمت یک بسته خرما است ولی اگر ۳۲ هزار میلیارد تومان را در مسیر خودش هزینه کنیم اشتغال پایدارتر و رونق بازار کار بیشتری خواهیم داشت.

به گفته این کارشناس حوزه کار، به جای پرداختن به مقوله مرغ و تخم مرغ باید به سراغ تامین بازار و کالاهای اساسی برویم و از تجربه اقتصادی ۱۶ کشور اطراف از جمله ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و هدفگذاری آنها در حوزه اقتصاد استفاده کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.