stat counter
سه شنبه, ۶ آبان , ۱۳۹۹ Tuesday, 27 October , 2020

تیتر خبرها

نماینده دادستان خطاب به محمد امامی: بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان را خالی کرده‌اید فراخوان یک نشریه برای دریافت مقاله رئیس شورای حاکمیتی سودان امروز در مصر فیلم ناتمام اکبر عالمی به کجا رسید؟ ظرفیت تنفسی جوانان، قربانی دود قلیان چنگیز جلیلوند: آب و خاک خودم را دوست دارم آلِکنو سرمربی تیم ‌ملی والیبال می‌شود؟ کرونا در سطح شهر در حال چرخش است لژیونر والیبال ایران ویروس کرونا گرفت افزایش ۳۰۰درصدی قیمت مواد اولیه ریکاوری بازیکنان پرسپولیس بعد از بازی دوستانه ورزش‌در‌دوران کرونا از هرزمان دیگری مهم‌تر است محدودیت‌های‌کرونایی به‌روستاهای مازندران رسید ۲ دیدار لیگ قهرمانان اروپا امشب زنده پخش می شود ابتلا به کرونا در زنان خانه دار آمار افزایشی دارد زندگی کمدین افسانه‌ای فیلم می شود دعوت ۶ وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی بانوان پزشک سرشناس میبدی بر اثر کرونا درگذشت دولت از پیشنهادات سایر قوا و فعالان اقتصادی در حل معضلات مردم استقبال می کند سفرهای مردم محدود می‌شود؟ فوق العاده ویژه کادر درمان آماده شد/وزیر اقدام کند کاهش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس ارز، روغن‌ها را در شناور نگه داشت! ۶۰۰ میلیون یورو برای هزینه‌های کرونا به خزانه واریز شد بهترین روش جراحی لاغری چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور بفهمیم «کم خون» هستیم؟ منتظر شرایط سخت‌تری برای تهران هستیم تعطیلی هتل‌ها و بیکاری دو سوم شاغلان زمان پخش «عطسه» رشیدپور مشخص شد حال سرمربی سابق تیم ملی مساعد نیست رهایی پسر ۱۱ ساله پس از ۵۰ روز اسارت چطور تعداد کشته‌های کرونا در نروژ صفر شد؟ مرگ مسافر زن عازم ترکیه به خاطر بلع هروئین مردم از حرف‌های مسئولان خسته شده‌اند ایران دومین کشور جهان به لحاظ گزش‌های مرگبار

  • کد خبر : 176699
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲:۳۰
1

در فیلم “بی‌حسی موضعی”، چیزی دست تماشگر را نمی‌گیرد

در فیلم “بی‌حسی موضعی”، چیزی دست تماشگر را نمی‌گیرد

اولین مشکل بی‌حسی موضعی این است که دوتایی باران کوثری و پارسا پیروزفر به هیچ عنوان کنار سه‌تایی سهیل مستجابیان حبیب رضایی و حسن معجونی قرار نمی‌گیرد.

قلم | qalamna.ir :
فیلم
 
صوفیا نصرالهی| به نظر می‌رسد حسین مهکام در ادامه همکاری با عبدالرضا کاهانی و تداوم موفقیتی که اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود با او داشته تصمیم گرفته همان مسیر سبک ابزورد فیلم‌های کاهانی را ادامه دهد؛ اینجا سبک ابزورد به معنای فیلمنامه‌های توأم با شوخ طبعی سیاه و در عین حال پوچ‌گرا و تهی از معناست (در فیلم‌های کاهانی این بی‌معنایی کمتر، ولی در فیلم آخر مهکام بیشتر است)، نمی‌توان دنبال معنی خاصی در زیرلایه اتفاق‌های داستان فیلم بود، شاید تنها معنایی که بشود پیدا کرد این است که خیلی به پوچی زندگی این روزگار مدرن ما طعنه می‌زند.
 
اما آنچه وجه تمایز فیلم‌های کاهانی به شمار می‌رود اینکه ما در آن زمان تازه با سینمای کاهانی آشنا شده بودیم و برای‌مان روایت‌های فیلم کاهانی جدید بود البته فیلم‌های او هم نمی‌توانست همه را راضی کند ولی در زمینه کارگردانی کاهانی موفق‌تر از مهکام عمل می‌کرد.
 
در فیلم بی‌حسی موضعی سه کاراکتر با هم همراه می‌شوند و چرایی همراهی آن‌ها برای ما مشخص نیست؛ سه کاراکتر هستند که در واقع سه شخصیت علاف را به تصویر می‌کشند و مدل فیلم «اسب حیوان نجیبی است» یک شب تا صبح را کنار هم می‌گذرانند نه نفع‌شان به هم می‌رسد نه ضرری برای هم دارند، یک‌جور بلاتکلیفی در زندگی آن‌ها در جریان است.
 
فیلم
 
اما اولین مشکل بی‌حسی موضعی این است که دوتایی باران کوثری و پارسا پیروزفر به هیچ عنوان کنار سه‌تایی سهیل مستجابیان حبیب رضایی و حسن معجونی قرار نمی‌گیرد و شیوه بازی باران کوثری هم کمی تداعی‌کننده حال و هوای فیلم «اسب حیوان نجیبی است» را برای ما دارد.
 
اما نوع بازی پارسا پیروزفر اصلا هیچ شباهتی به بازی چهار بازیگر دیگر ندارد و علاوه برآن خود بازی کاراکتر باران و پارسا قابل باور نیست، درست است که کل فیلم پوچ است و قرار نیست از منطقی پیروی کند ولی به هر حال در دل این بی‌منطقی یک باور‌پذیری هم باید وجود داشته باشد. کاراکتر پارسا پیروزفر با شخصیت‌های دیگر قرابتی ندارد نه تنها خیلی گنگ است و مضحک جلوه می‌کند که وصله ناجوری هم هست.
 
اما از جایی که کاراکتر پیروزفر حذف می‌شود و حسن معجونی با داستان همراه می‌شود آن سه نفر کنار هم قرار می‌گیرند و فیلم کمی جان می‌گیرد و بهتر می‌شود. هر چند استفاده از سهیل مستجابیان برایم پرسش‌برانگیز است، چون یخی و سردی با خود به همراه دارد که به بامزگی حسن معجونی نیست و با کاراکتر یک لاقبای حبیب رضایی هم همخوانی ندارد ضمن اینکه شخصیتش هویت درستی ندارد.
 
واقعیتش این است که درباره فیلم بی‌حسی موضعی چیز بیشتری نمی‌توان گفت. فیلم محدودی است که مدت زمان ۷۶ دقیقه فیلم هم نشان می‌دهد خود کارگردان هم از محدودیت‌هایش خبر داشته و می‌دانسته بیشتر از این نمی‌تواند روی فیلمش مانور دهد.
 
فیلم نه شروع جذاب و نه پایان تکان‌دهنده‌ای دارد و نه تماشاگرش را به جایی می‌رساند. وقتی هم فیلم تمام می‌شود هیچ چیزی دست تماشاگر را نمی‌گیرد.

هشتگ: , , , ,

دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved