stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 17646
  • 11 آذر 1394 - 0:55
3

دو خواسته زنگنه در نامه به اعضای اوپک

مدیر امور اوپک در وزارت نفت با اشاره به نامه وزیر نفت خطاب به اعضای اوپک گفت: در این نامه به دو نکته درباره‌ی پایبندی به سقف تعیین شده تولید و افزایش تولید نفت ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها اشاره شده است.

قلم | qalamna.ir :

مهدی عسلی درباره نامه زنگنه که از طریق دبیرخانه به اعضای اوپک داده شده است، اظهار کرد: در این نامه دو خواسته مطرح شده؛ اول این‌که اعضای اوپک به سقف تعیین‌کننده که در سال ۲۰۱۱ به تصویب اعضاء رسیده است پایبند باشند.

وی در این باره با بیان این که سقف تعیین شده در آن زمان ۳۰ میلیون بشکه بوده است، ادامه داد: در حال حاضر چندین کشور سقف تولید خود را افزایش داده اند و تولید به حدود ۳۱٫۵ میلیون بشکه افزایش یافته است.

مدیر امور اوپک در وزارت نفت تصریح کرد: این در حالی است که طبق گزارش دبیرخانه تقاضا برای نفت اوپک بین ۲۸ تا ۲۹ میلیون بشکه است.

عسلی با بیان این‌که وزیر نفت در نامه خود اشاره کرد که اولین قدم برای ثبات بازار پایبندی اعضاء به سقف تولیدی‌است که خود تعیین کرده‌اند، خاطر نشان کرد: یکی از رسالت‌های اوپک که در اساسنامه آن نیز آورده شده است، ایجاد ثبات در بازار نفت است و اولین قدم برای آن پایبندی به سقف تولید تعیین شده نفت است.

وی درباره‌ی نکته دیگر نامه زنگنه خطاب به اعضای اوپک افزود: همانطور که قبلا هم گفته‌ایم در این نامه اشاره شده که بلافاصله بعد از تحریم‌ها، تولید ایران نیز باید افزایش پیدا کند تا به سقف تولید قبل از اعمال تحریم‌ها برسد که به نظر من این نکته‌ اصلی است. / ایسنا

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.