stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 176289
  • 24 مهر 1399 - 13:52
0

کشفیات مواد مخدر در استان قزوین ۶۱ درصد افزایش یافت

کشفیات مواد مخدر در استان قزوین ۶۱ درصد افزایش یافت
قزوین- قلم- مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در ۶ ماهه امسال سه هزار و ۴۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است.
قلم | qalamna.ir :

قلم، علی رحمانی روز پنجشنبه در جلسه  کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر استان که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، افزود: مبارزه با مواد مخدر نیاز به عزم همگانی دارد و باید همه دستگاه‌های اجرایی و انتظامی با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعتیاد از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خسارات جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند، اظهار داشت: جوانانی که به مواد مخدر آلوده می‌شوند از لحاظ روحی و نشاط اجتماعی با مشکل مواجه خواهند شد.

رحمانی با بیان اینکه معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت اجتماعی است، افزود:  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متشکل از دستگاه‌های اجرایی است که وظیفه سیاستگذاری و نظارت بر عملکرد ادارات را برعهده دارد.

این مسوول با اشاره به دستگیری بیش از سه هزار نفر از معتادان در سطح استان، تصریح کرد: با شیوع کرونا اعتیاد در جامعه تعطیل نشده است و باید با جدیت بحث جمع آوری معتادان متجاهر در دستور کار قرار گیرد.

رحمانی اضافه کرد: آمادگی کامل برای ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد در تمام شهرستان‌ها را داریم و تا کنون ۲ کمپ در شهرستان آبیک و یک کمپ در شهرستان آوج راه اندازی شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از اجرای ۵۱۶ طرح عملیاتی مقابله با مواد مخدر در استان طی ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت:پیشگیری از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است که همگام با فرهنگ سازی انجام می‌شود.

وی اجرای برنامه‌های آموزشی و آگاهی بخش را در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر، موثر دانست و افزود: اجرای طرح‌هایی همچون پاکسازی نقاط آلوده و نیز پاکسازی نقاط آلوده حاشیه مناطق آموزشی، باید به‌طور مستمر انجام شود.

مشاور استاندار قزوین تاکید کرد: یکی از اهداف مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و بازگشت بهبودیافتگان به خانواده و جامعه است.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بر حافظان امنیت و آسایش، از کشفیات اخیر نیروی انتظامی استان قزوین در مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد و با اهدا لوح، تجلیل به عمل آورد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.