stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 176185
  • 24 مهر 1399 - 9:44
0

معاون استاندار قزوین: از روند ساماندهی امامزاده حسین (ع) ناراضی هستیم

معاون استاندار قزوین: از روند ساماندهی امامزاده حسین (ع) ناراضی هستیم
قزوین – قلم- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: از روند اجرا و ساماندهی بقعه متبرکه امامزاده حسین(ع) اصلاً راضی نیستیم و باید دستگاه‌های اجرایی به تکالیف و وظایف خود در این طرح با سرعت بیشتری عمل کنند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، علی فرخزاد روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین(ع)، افزود: باید متولیان این طرح از جمله راه و شهرسازی، شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف و کارگزار طرح، زمانی را مشخص کنند تا سازوکار نهایی برای تملک ۷۱ پلاک باقی‌مانده اتخاذ گردد.

فرخزاد با اشاره به راهکارهای مختلف برای اجرای طرح تملک پلاک‌های باقی‌مانده در طرح، افزود: یکی از راهکارهای مؤثر این است که در پلاک‌های همجوار این طرح واحدهای مسکونی جایگزینی را شناسایی کنیم و به عنوان گزینه معوض به مالکان پیشنهاد دهیم تا بتوانیم این واحدهای مسکونی را جایگزین همان پلاک‌هایی کنیم که باید تملک شوند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری قزوین می‌تواند اراضی و زمین‌های خامی را مشخص کند که بتوانیم به عنوان جایگزین ۷۱ پلاک باقی‌مانده به مالکان آنها پیشنهاد دهیم.

فرخزاد خاطرنشان کرد: به هرحال اگر قرار است در ازای ملک به مالکان، پول نقد داده شود، باید بودجه و اعتبار لازم به سرعت در اختیار کارگزار قرار گیرد تا بتوان حداکثر ظرف یک هفته بعد از توافق کارگزار با مالکان، ثمن معامله را پرداخت کرد و مالک هم بتواند بلافاصله پلاک مسکونی مشابهی را جایگزین پلاک فروخته ‌شده کند.

طرح توسعه و ساماندهی امامزاده حسین(ع) بیش از دو دهه سابقه دارد که با اجرای طرحی به وسعت ۱۸ هکتار آغاز شده اما به دلیل تامین نشدن اعتبار و برخی مشکلات دیگر طی این سال‌ها پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است.

در این طرح، تملک ۲۳۰ پلاک مسکونی و ۱۱ پلاک تجاری مصوب شده بود که تاکنون ۱۵۹ پلاک، تملک شده و ۷۱ پلاک باقی مانده است.

 قرار بود تملک واحدهای باقی مانده تا پایان سال جاری به اتمام برسد ولی هم اکنون یک برنامه تملک ۱۵ ماهه در این خصوص ارایه شده که بسیار طولانی است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.