stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 174674
  • 19 مهر 1399 - 14:33
9
گفتگوی اختصاصی قلم

پرستو نصرتی اولین زن صدابردار ایران: فیلم شمیم عشق به زودی به روی پرده میرود

پرستو نصرتی اولین زن صدابردار ایران:  فیلم شمیم عشق به زودی به روی پرده میرود
قلم_مرکزی_صدابرداری در دنیای سینما و فیلم سازی یک حرفه خاص، تخصصی و سنگین است و کمتر بانوان به این شغل تمایل نشان میدهند
قلم | qalamna.ir :

پرستو نصرتی از سال ۱۳۸۰ با تئاتر وارده عرصه هنر شد و با وارد شدن به دنیای تصویر به سمت صدابرداری و انجام کارهای پشت صحنه رفت، وی که به عنوان اولین زن صدابردار ایران شناخته شده است در گفتگو با خبرنگار قلم گفت: از سال ۱۳۸۰وارد عرصه هنر وکار تئاتر شده و در سال ۸۰ با بازی در تئاتر لانه بر روی صحنه رفته است و آخرین کار تئاتر را نیز با کارگردانی پری مهربانی، نوشته دکتر حسن دولت آبادی به روی صحنه رفته است.
وی متولد ۱۳۵۷ است و در سال ۱۳۸۲وارد عرصه تلویزیون و سینما شده است.
نصرتی با بازی در فیلم های قدرت عشق و نقش اول زن در فیلم ۱۸۰دقیقه ای پوشکین به سفارش کشور روسیه و نقش اول زن به سفارش کشور فرانسه بنام پسرک و سریال شور حرم وارد عرصه بازیگری شده است.
این هنرمند ابراز کرد: بعد از آن از جلوی دوربین فاصله گرفته و به پشت صحنه رفته تا دنیای جدیدی را در عرصه هنر تجربه کند که در آن بخش برای کسب تجربیات بیشتر در چندین فیلم به عنوان برنامه ریز، دستیار کارگردانی و منشی صحنه فعالیت داشته است.
نصرتی ادامه داد: فیلم های فکر بد نکن ، رویای جوانی ، زخم کهنه، آتیش پاره ، دلهره و دار قالی را نیز در بخشهای مذکور کار کرده است.
وی اظهار کرد: تجربه ای هم در کار تصویر برداری مستقل همچون ماجراهای آقای دلواپس داشته که هرشب از شبکه ۳ پخش می شد و حدود ۱۲سالی است که در کار صدابرداری سینما و تلویزیون فعالیت دارد و به عنوان اولین زن صدابردار(صحنه) ایران شناخته شده و به عنوان مدیر صدابردار فیلم های یادگاری امیر ۷۵، شهر اردیبهشت، تهمت، پلاک ۲۰، لالایی برای چشم های تو، مرداب، عشق و جنون، دونا وینا، چایی قند پهلو ، خدای مهربان من، میزبان شما، دیروز امروز فردا ، نوروز ۹۳، روی آب و بسیاری دیگر تجربه کار دارد.
نصرتی ادامه داد: تجربه ساخت چندین فیلم کوتاه و نیمه بلند را نیز داشته و در حال حاضر نیز پیش تولید اولین فیلم بلند خود با نام شمیم عشق را آغاز نموده که تهیه کنندگی و کارگردانی این فیلم بر عهده خود ایشان است.
این بانوی هنرمند بیان کرد: فیلم شمیم عشق به نویسندگی امیر مهدی صادقی که ژانر کمدی عشقی است، این روزها مراحل پیش تولید را طی میکند، در این فیلم سعی شده از بازیگران بنام سینما و خواننده نسل جوان استفاده شود، همچنین در حال حاضر با آقای اصغر ولی نژاد مدیر تولید و جانشین تولید خانم مهری رجب حسنی و مدیر برنامه ریزی آقای کورش قورچیان و دستیار کارگردان امید قربانی این کار بسته شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار براتی
  • منبع : گفتگو اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.