stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 17313
  • 09 آذر 1394 - 12:17
1

مردی که تصویرش به دستور امام (ره) روی اسکناس چاپ شد+عکس

شهاب مرادی در صفحه اینستاگرام خود از شخصیت والای یک روحانی و دستور امام خمینی(ره) برای چاپ تصویر ایشان بر روی اسکناس نوشت.

قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام شهاب مرادی در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مدرس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سلام هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت فقیه مبارز آیت الله سیدحسن مدرس است؛ رضوان الله علیه.

فقیهی که امام خمینی رضوان الله علیه، از عنفوان جوانی، مجذوب شخصیت او شد یعنی چهل سال قبل از آغاز نهضت اسلامی اش، به شوق دیدن این مرد یک روز به تهران و مدرسه سپه سالار آن روزگار -مدرسه عالی شهیدمطهری فعلی- آمده بودند و یا حتی حداقل یک بار هم به مجلس شورای ملی! برای تماشای عظمت این عالم مجاهد نستوه، شجاع و بی تکلف امام (ره ) برای چاپ اولین اسکناس در جمهوری اسلامی که قرار بود تصویر یک شخص روی آن طراحی شود -قبلا تصاویر راهپیمایی و اماکن بود- فرمودند “سزاوار است که [بر] اولین اسکناس که در ایران به طبع می‏رسد، عکس اولین مرد مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود” مدرس را دوست داشت و می پسندید و او را معیار و طراز میدانست نه تنها برای نمایندگی مردم در مجلس که برای زندگی سیاسی، اجتماعی و فردی.

مردی که تصویرش به دستور امام (ره) روی اسکناس چاپ شد+عکس

مرادی در ادامه نوشت: انصافا هم مرد بزرگی بوداز لحظه شهادتش در شامگاه ٩آذر١٣١۶-شبِ دهم آذر که مصادف با شب ٢٧ رمضان بود- مدفن این روحانی مظلوم مخفی ماند تا بعد از شهریور٢٠ و ماجراهای مربوط به سقوط واخراج رضاخان توسط انگلیسی ها تا برخی از متدینین کاشمر برای او سنگ قبری گذاشتند.مزار مخفی و مزار خاکی هم در این خانواده سادات داستانی غم انگیز است! سخن در باره ی او بسیار است و مجال اندک مجموعه سخنان امام و مقام معظم رهبری را در خصوص ایشان حتما بخوانید.روح پاکش و ارواح جمیع شهدا را با صلوات بر محمد و آل محمد شاد کنید.

التماس دعا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.