stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 17300
  • 09 آذر 1394 - 12:11
6

هیچ بیماری واگیرداری از زائران اربعین گزارش نشده است

معاون بهداشت ناجا گفت: تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زوار حسینی گزارش نشده است اما زائران نیز باید با رعایت نکات بهداشتی از بروز بیماری‌های احتمالی جلوگیری کنند.

قلم | qalamna.ir :

سردار سید احمدیان در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه اکیپ‌های پزشکی مستقر است و همه دستگاه‌های درمانی پای‌کار هستند و تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زوار حسینی گزارش نشده اما زائران باید با رعایت نکات بهداشتی از بیماری‌های احتمالی همچون آنفلوانزا، وبا، اسهال و استفراغ جلوگیری کنند.

وی افزود: میکروب‌ها و ویروس‌ها در اجتماع و تجمعات زیاد قابل‌ انتقال هستند و با نزدیک شدن به فصل سرما، ویروس سرماخوردگی به‌وفور در محیط یافت می‌شود؛ باید با رعایت نکات بهداشتی از انتقال آن‌ها جلوگیری کنیم.

احمدیان خاطرنشان کرد: بیماری‌های تنفسی و گوارشی در تجمعات زیاد رخ می‌دهد؛ بهترین راهکارهای پیشگیری از آن، شستن دست‌ها قبل از صرف غذا، تغذیه مناسب و مفید و مصرف مایعات فراوان است.

معاون بهداد ناجا اضافه کرد: افراد حین عطسه کردن، دست خود را جلوی دهانشان بگیرند تا ترشحات آن در هوا پخش نشود و در صورت بروز علائم بیماری در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ نوع بیماری و بخصوص وبا در مرزها گزارش نشده است تصریح کرد: زائران اگر نکات بهداشتی را رعایت کنند از هرگونه بیماری پیشگیری خواهند کرد و سلامت آنها به خطر نمی‌افتد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.