stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 172869
  • 12 مهر 1399 - 23:59
6
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد:

تکمیل و ارتقاء پروژه اسکله پمپاژ اضطراری سد بانه

تکمیل و ارتقاء پروژه اسکله پمپاژ اضطراری سد بانه
قلم/ کردستان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از تکمیل و ارتقاء پروژه اسکله پمپاژ شناور سد بانه در راستای افزایش کیفیت آب شرب این شهرستان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، عرفان مومن پور در جریان بازدید از پروژه اسکله پمپاژ اضطراری سد بانه با اشاره به اینکه نیاز آب شرب بانه حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه است، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ لیتر از نیاز آب شرب شهر بانه از طریق سد بانه تامین می شود و مابقی از محل ایستگاه پمپاژ بویین از سد عباس آباد و ایستگاه‌های پمپاژ متفرقه تامین می شود.

عاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: معمولا در اواسط سالهای اخیر با توجه به رشد چشمگیر شهرتوریست محور بانه و ورود گردشگران به این شهر، نیاز آب شرب بانه افزایش می‌یابد.

مومن پور با اشاره به کم شدن ورودی آب از حوزه های بالادستی به سد بانه در فصول گرم سال که منجر به پایین آمدن تراز آب می‌شود، ادامه داد: افزایش حجم نیاز برداشت از سویی و پایین آمدن تراز آب از سوی دیگر و نیز آبگیری از طریق برج آبگیر در ترازهای پایین مخزن، شرکت آب منطقه ای را برآن داشت تا با احداث اسکله پمپاژ شناور در این سد در تامین حداکثری نیاز شرب بانه بکوشد.

وی با بیان اینکه این طرح در سال ۹۶ مورد استفاده قرار گرفته و مجددا در سال ۹۹ ارتقاء و راه اندازی شد، افزود: عملیات اجرایی این پروژه در فاصله زمانی بسیار کوتاه تکمیل و ارتقاء داده شد و هدف از اجرای اسکله پمپاژ اضطراری سد بانه آن است که آب در سطوح و تراز بالاتر برداشت شده و کیفیت آب شرب این شهرستان را افزایش دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد: با تسریع در تکمیل پروژه خط انتقال سد عباس آباد نیاز کمی و کیفی آب شرب بانه مرتفع خواهد شد.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.