stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 17269
  • 09 آذر 1394 - 11:24
3

داعش بهانه ای برای رسیدن به سر تیتر اخبار

داعش بهانه ای برای رسیدن به سر تیتر اخبار

داعش جنگ قبایل را به قلب اروپا کشاند و روند جریان بازی خونین خود را در جبهه ای دیگر ادامه داد، ۱۲۹ نفر کشته در میانه ی اجرای یک تئاتر یا در آغاز جنگی دوستانه نه در میدان رزم بلکه در زمین فوتبال بین فرانسه و آلمان حاصل یورش هایی بود که نه در صحرای سینا و نه در ۴۰ کیلومتری دمشق بلکه در قلب پاریس اتفاق افتاد.

قلم | qalamna.ir :

« پس از ۶ attack همزمانی که پاریس را لرزاند و شوکی که نیروی اطلاعاتی فرانسه از def های ناکام خود بر پیکره اش باقی ماند قطعا تعداد point داعش و همچنین level اش چند پله ای صعود داشته و حالا اکسیر سیاه بیشتری ذخیره کرده برای ارتقای قهرمانانش مثل پادشاه  بربرها و ملکه ی کمان‌دار هایش و همچنین بهتر می تواند شارژ آن برج جهنمی اش را که حالا نه عراق و شام را که دنیا را به جهنمی تبدیل کرده است. تا به آنجا که تبعات  آن چند روزی است خیابان های تهران را هم دربر گرفته و فضای امنیتی همراه با سلاح های واقعی رویت می شود و در کنار متروها گروه های انتظامی نه در قالب گشت ارشاد بلکه با لباس های سبز و مشکی یگان ویژه در حال فعالیت هستند. این اصطلاحات به اندازه ای در فضای مجازی زنده است و کاربرد دارد، در میان آن قشر از مردم که به کلش باز معروفندو در گفتمان هایشان نیز نفوذ کرده است. این بازی که از اروپا سر بر آورده و همه گیر شده حالا نه در رویا و خیال بلکه در واقعیت محض در حال پخش و شکل گیری است و ریشه های این درخت کشتار فضای صلح و آرامش مقطعی پس از جنگ جهانی را بر هم زده و مرزهای عریض و طویل میان دو جهان مجزای اول و سوم را هم برهم زده است و حاصل آن جنگی گرم و آتشین است که زودتر از جنگ سرد و لفظی قدرت ها پا به میدان نهاده است. »

 

 

 

گفتمان های دیپلماتیک با سایه ی سلاح

۵ روز پیش هواپیمای جنگی سوخوی روسیه در حوالی مرز سوریه و ترکیه نمایان شد و از آنجا که از همین لفظ “حوالی”  روایت های متفاوتی وجود داشت، ترکیه این هواپیما را در آسمان سرنگون کرد. تا سرآغازی باشد برای آغاز جنگ لفظی پوتین و اردوغان و البته با سایه تهدید نظامی و تحریم، رییس جمهوری روسیه یک به یک تحریم ها را عملی کرد از لزوم ویزا برای ورود شهروندان ترکیه به روسیه تا تهدید به قطع صادرات گاز، و حتا موشک های S400 اش را در مرزش مستقر کرد. از آن سو نخست وزیر ترکیه با لحنی ملایم تر به روسیه توصیه کرد:” با آتش بازی نکند”.

پس از ادامه ی این روند پر از تشنج در دیپلماسی دو کشور روسیه عکسی از فرزند اردوغان در کنار رهبران داعش منتشر کرد و بیان کرد که کاروان محموله نفتی داعش برای عزیمت به ترکیه را منهدم کرده است. و در مقابل ترکیه در بیاناتی روشن روسیه را متهم کرد که در بمباران هایش تنها ارتش آزاد سوریه که قصد براندازی حکومت بشار اسد را دارند مورد حمله قرار می دهد و فروپاشی داعش هدف روسیه نیست، و این برگ برنده های اطلاعاتی است که به دلیل قرار گرفتن در این موقعیت پا به رسانه ها گذاشته اند.

 

 

داعش بهانه ای برای رسیدن به سر تیتر اخبار

رسانه ها مدتی است در گلوله باران رجز خوانی های متوالی دو کشور تیتر یک اخبار را از آن خود کردند و بالاخص روسیه که با حمالات شدید الحن اش به ترکیه و تهدید ها و تحریم های همه جانبه اش در منطقه قدرت نمایی می کند و با اختلال هایی که دیگر کشورها سعی در ایجاد آرامش در منطقه دارند مجددن تأکید های مؤکد روسیه را به دنبال دارد تا اخبار و اطلاعات واقعی از آنچه اتفاق می افتد و حاصلش کشته های رو به فزونی در خاورمیانه است را زیر پوشش خود قرار دهد.

این که اتحادی در میان است و اعتلافی برای مقابله با تروریست های همواره رو به گسترش در خاورمیانه تشکیل شده است را در رسانه ها شاهد هستیم ولی آنچه در میانه ی این آشفته بازار خالی است همبستگی است که توانایی رویارویی  با این خشونت را داشته باشد و عدم شکل گیری اقدامی مؤثر برای خاتمه دادن به این جنگ نافرجام است

 

  • میلاد ابراهیمی – وبگاه خبری تحلیلی قلم
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سپاس از تحلیل ها ومقاله هاتون.ردپای نگارش نو در مقاله ها دل خوشی برای تغییر نگاه غالب و همیشگی بر ساحت خبر رسانی و تحلیل.برقرار باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.