stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 170345
  • 04 مهر 1399 - 14:25
1

سندرز: ترامپ اولین رئیس جمهوری است که انتقال قدرت صلح آمیز را رد کرد

سندرز: ترامپ اولین رئیس جمهوری است که انتقال قدرت صلح آمیز را رد کرد

برنی سندرز، دونالد ترامپ و جمهوریخواهان را متهم به “پاشیدن بذر آشوب در آمریکا با ایجاد شک و تردید در انتخابات” کرد.

قلم | qalamna.ir :

  به نقل از سی.بی.اس نیوز، برنی سندرز، سناتور آمریکایی و از نامزدهای ریاست جمهوری سابق حزب دموکرات در اظهاراتی خواستار آن شد که یک کمیسیون مستقل انتخاباتی اجازه ندهد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اراده مردم را به چالش کشیده و آمریکا را در یک بحران اساسی غرق کند.

این سناتور مستقل در عین حال از شرکتهای مسئول شبکه های اجتماعی خواست “عملکرد و سازمان خود را ارتقا دهند”  و همچنین از رسانه های خبری خواست مردم آمریکا را به این درک برسانند که “دیگر تنها مساله یک روز انتخابات نیست”.

او در اظهاراتش در واشنگتن طی اولین مراسم شخصی خود از زمان معلق ساختن کمپینش در فصل بهار تاکید کرد، “با قدرت” از نامزدی جو بایدن دموکرات در انتخابات حمایت می کند. با این حال عمده تمرکز سخنرانی وی روی تهدید بی سابقه دونالد ترامپ علیه دموکراسی بود.

وی اظهار کرد: هر چقدر هم که شما ثروتمند و قدرتمند باشید، هر چقدر هم که شما مغرور و خودشیفته باشید، هر چقدر هم که فکر کنید می توانید هر چیز باب میلتان را به دست بیاورید، بگذارید این را برای دونالد ترامپ روشن کنم؛ خیلی از مردم برای دفاع از دموکراسی آمریکا جنگیده و جانشان را داده اند و شما قرار نیست آن را از بین ببرید.

سندرز در ادامه این سخنرانی که در مقابل چهار پرچم آمریکا و پرده های مخمل آبی در دانشگاه جورج واشنگتن ایراد شد تصریح کرد: این تنها انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن نیست. این انتخاب میان دونالد ترامپ و دموکراسی است و دموکراسی باید پیروز شود.

سندرز هشدار داد، ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا جوری انتقال صلح آمیز قدرت را تهدید می کند که هیچ رئیس جمهور دیگری تا کنون این کار را نکرده است.

سندرز بیان داشت، ترامپ چهارشنبه شب تبدیل به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا شد که از متعهد شدن به انتقال قدرت صلح آمیز در صورت شکست در انتخابات سر باز زد.

او ادامه داد: استراتژی ترامپ برای مشروعیت زدایی از این انتخابات و باقی ماندن در ریاست جمهوری در صورت شکست در انتخابات پیچیده نیست. او که جایگاهش را در بسیاری از نظرسنجی ها عقب دیده سعی در سرکوب گسترده رای دهندگان دارد.

او ترامپ و جمهوریخواهان هم حزب با او را متهم کرد به اینکه کار را برای رای دادن مردم سخت تر می کنند و “بذرهای آشوب، سردرگمی و تئوری های توطئه با تردید وارد کردن به یکپارچگی این انتخابات می پاشند تا در صورتی که او در انتخابات شکست بخورد توجیه کنند که چرا او باید در ریاست جمهوری باقی بماند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.