stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 170314
  • 04 مهر 1399 - 8:00
2
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

۷۰ درصد پیری ناوگان حمل و نقل را مرتفع می کنیم

۷۰ درصد پیری ناوگان حمل و نقل را مرتفع می کنیم
قلم/اصفهان_رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:چنانچه همت تولیدکنندگان داخلی افزایش یابد قطعا می‌توانیم یکی از مشکلات اساسی کشور که همان ۷۰ درصد پیری ناوگان حمل و نقل را مرتفع سازیم.
قلم | qalamna.ir :

مهدی جمالی‌نژاد، در حاشیه بازدید از شرکت صنایع زرین خودرو اصفهان یکی از مشکلات اساسی کشور را حمل و نقل عمومی دانست و اظهار داشت: در یکسال اخیر دو تنش تاثیرگذار یعنی افزایش نرخ بنزین و کرونا را شاهد بودیم که فشار بسیار زیادی را بر حوزه حمل نقل عمومی کشور خصوصا شهرهای ایران وارد کرد و برهمین اساس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تلاش بسیاری را برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بکار بسته است.

وی افزود: خوشبختانه در راستای راه‌اندازی اتوبوس‌های فرسوده و ازکارافتاده اقداماتی انجام گرفت و پشتیبانی خوبی را از سازمانهای حمل و نقل جمعی، همگانی و سازمانه‌ای اتوبوس رانی در حال انجام هستیم تا بتوانیم اتوبوس‌های از کار افتاده را دوباره تجهیز و به ناوگان اضافه سازیم و برای شهرهای مختلف ایران نیز اعتباراتی در این خصوص اختصاص یافته است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: برای نخستین با در سال گذشته از اوراق مشارکت مبلغ قابل توجهی را به کلانشهرها و شهرهای مراکز استان برای خرید اتوبوس اختصاص دادیم اما مشکل اساسی که با آن مواجه هستیم تولید اتوبوس‌های تولید داخلی است و نفس بازدید امروز از شرکت صنایع زرین خودرو اصفهان به همین دلیل بود تا کمک و پشتیبانی خود را در این حوزه به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان “جهش تولید” حمایت از تولیدات داخلی توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید ضمن بررسی موانع مشکل اصلی کمبود اتوبوس‌های داخلی احصاء شود چراکه ما می‌توانیم نه تنها از اوراق مشارکت در این خصوص استفاده کنیم بلکه به صورت ریالی نیز می‌توانیم پرداخت‌هایی را داشته باشیم.

جمالی‌نژاد بیان کرد: طی مدت گذشته بازدیدهای زیادی را از شرکت های  خودروسازی مختلف در کشور داشتم و باید گفت توان کشور در این حوزه بسیار قابل ملاحظه است اما به دلایل مختلف همچون تحریم، نوسانات قیمت ها و… تولید اتوبوس داخلی محدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته مقرر شد ارتباط بین این کارخانجات تولید اتوبوس با کلانشهرهای کشور را تقویت ساخته تا بتوانند سفارش خوبی را برای تولید داشته باشند و با توجه به اینکه شرکت صنایع زرین خودرو اصفهان به وزارت دفاع وابسته است می‌تواند نقش بسیار مهمی را در پشتیبانی از ناوگان حمل و نقل جمعی کشور ایفا کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: امیدورایم در مرحله نخست کلانشهرها، در مرحله دوم شهرهای مراکز استان ها  و شرکت‌های حمل و نقل جمعی در شهرهای میانی و کوچک بتوانند با این پشتیبانی ناوگان حمل و نقل خود را نوسازی و تجهیز کنند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.