stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 170274
  • 04 مهر 1399 - 10:55
1

السراج خواستار از سرگیری گفتگوهای لیبی شد

السراج خواستار از سرگیری گفتگوهای لیبی شد

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی از مجمع عمومی سازمان ملل خواست، برای الزام فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش “ملی” جهت بازگرداندن مزدوران به کشورشان اقدامات عملی اتخاذ کند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در هفتادوپنجمین نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل گفت، خواستار اتخاذ اقدامات عملی است که طرف مقابل را به بازگرداندن مزدوران به کشورشان و بازگشایی تاسیسات نفتی لیبی ملزم کند.

وی بدون نام بردن از کشورهایی که از حفتر حمایت می کنند خواست در تصمیم خود بازنگری کرده و دولت الوفاق همکاری کنند و افزود، متاسفانه مداخلات منفی خارجی، دو دستگی نهادهای کشور و عملیات متوقف کردن تولید و صادرات نفت، منبع اصلی درآمد کشور ادامه دارد و راه حل همه این مسائل تدوین سیاست های جامع و پایدار توسط دولت وحدت ملی است.

السراج ادامه داد، دولت وفاق ملی بارها بر اهمیت تسریع در توافق بر سر قانون اساسی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تاکید کرده است، انتخاباتی که همه مردم لیبی در انتظار آن هستند و مطمئنا به بحران مشروعیت که کشور را در همه زمینه ها تضعیف کرده، پایان خواهد داد.

وی گفت، دولت وفاق برای عبور از بحران به گفتگوی مسالمت آمیز پایبند است و  با همه تسهیلات و ابتکارعمل های بین المللی با حسن نیت برخورد کرده و لازم است گفتگوی سیاسی میان تمامی گروههای سیاسی و اجتماعی هرچه سریعتر مجدد شروع شود.

السراج حفتر را مسوول عدم پایبندی به آتش بس در لیبی دانست و نسبت به وقوع درگیری‌های نظامی هشدار داد و در ادامه خواستار انجام تحقیقات سازمان ملل پیرامون نقض های ژنرال حفتر در شهر سرت واقع در شمال لیبی شد.

درباره امور داخلی هم السراج با اشاره به تظاهرات اخیر در طرابلس گفت، دولت وفاق ملی به قوانین و عرف بین المللی در حمایت از تظاهرکنندگان صلح جو پایبند است.

رئیس شورای عالی ریاستی دولت وفاق اعلام کرد، آماده است قدرت را تحویل دهد تا زمینه را برای تشکیل دولت جدید برگرفته از مذاکرات لیبی -لیبی به منظور پیدا کردن راه حل سیاسی برای بحران این کشور فراهم کند.

وی درباره مسئله مهاجرت ها هم گفت، لیبی به دلیل این پدیده با پیامدهای جدی اقتصادی، اجتماعی و امنیتی روبرو است و بهترین راه حل برای مقابله با آن از بین بردن علل منجر به آن است.

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق بر لزوم اصلاح شورای امنیت تاکید کرده و در پایان سخنان خود به آخرین تحولات مساله فلسطین پرداخت و گفت، با تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی،  صلح در خاورمیانه محقق نخواهد شد. وی با اشاره به طرح معامله قرن آمریکا، بهره مندی از مساله فلسطین را در طرح هایی که فلسطینی ها در آن مشارکت ندارند، رد کرد.

پیش از این دو طرف درگیر در لیبی ۲۲ اوت طی دو بیانیه جداگانه آتش بس فوری و کامل را در سراسر کشور اعلام کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.