stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 170214
  • 03 مهر 1399 - 22:21
0

بهره برداری از فاز ۲ شرکت فولاد کاوه جنوب کیش/ جذب ۹۰ درصدی نیروهای بومی هرمزگان

بهره برداری از فاز ۲ شرکت فولاد کاوه جنوب کیش/ جذب ۹۰ درصدی نیروهای بومی هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از افتتاح فاز ۲ فولادسازی این شرکت با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد مستضعفان در ۵ مهرماه خبر داد و گفت: سعی داشته‌ایم مسئولیت اجتماعی خود را درزمینهٔ جذب حداکثری نیروهای بومی استان هرمزگان انجام دهیم به‌گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد نیروهای استخدامی بومی هستند.

قلم | qalamna.ir :

علی دهاقین، شب گذشته (دوم مهرماه) در نشستی خبری اظهار کرد: فاز ۲ فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با سرمایه‌گذاری ۳۱۱ میلیون یورویی بنیاد مستضعفان و ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی، روز شنبه ۵ مهر با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از فاز ۲ فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ظرفیت تولید شمش در این شرکت سالانه به دو میلیون و چهارهزار تن می‌رسد، سهم آن به ۱۰ درصد از تولید فولاد کشور افزایش می‌یابد و رتبه فولاد کاوه جنوب کیش از رده هفتم به رده چهارم ارتقاء پیدا می‌کند، افزود: در سال جهش تولید و برای نخستین بار در کشور یک خط تولید فولادی به‌صورت کامل به دست متخصصان ایرانی و در شرایط سخت تحریم‌های خارجی راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با بیان اینکه اکنون هزار و ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند، افزود: با بهره‌برداری از فاز ۲ فولادسازی، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.
دهاقین تصریح کرد: رویکرد ما در جذب نیرو همواره جوان‌گرایی و از طریق آزمون‌ها و آگهی‌های استخدامی بوده و سعی داشته‌ایم مسئولیت اجتماعی خود را در زمینهٔ جذب حداکثری نیروهای بومی استان هرمزگان انجام دهیم به‌گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد نیروهای ما بومی هستند.
وی ادامه داد: ما در راستای مسئولیت اجتماعی خود بابت شیوع ویروس کرونا اقداماتی چون کمک ۳۰ میلیارد ریالی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اهداء ۲ دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان شریعتی بندرعباس و تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی به ارزش ۲۸ میلیارد ریال در ماه رمضان داشته‌ایم.
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کارخانه‌های کنستانتره و گندله در آینده توسط هلدینگ کاوه پارس، زنجیره تولید فولاد در شرکت کاوه جنوب کیش تکمیل می‌شود.
دهاقین با اشاره به اینکه اولویت ما تامین نیاز بازار داخلی بوده و مازاد آن با هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم به صادرات اختصاص یافته است، گفت: از فاز یک این پروژه در سال ۹۴ واحد مهندسی خودکفایی ساخت داخل را فعال کردیم و با استفاده از مهندسی معکوس و بهره‌گیری از دانش اساتید دانشگاهی به‌خصوص دانشگاه هرمزگان اقدام به ساخت بسیاری از قطعات موردنیاز خود کردیم. بیش از ۷ هزار تن در هر فاز و مجموعاً ۱۴ هزار تن تجهیزات اصلی مورداستفاده قرار گرفته که با ساخت تجهیزات داخلی حدود ۴۰ درصد صرفه‌جویی ارزی در این زمینه داشته‌ایم.
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به اینکه ما در خصوص احداث تصفیه‌خانه‌ها نیز اقدامات خوبی انجام داده‌ایم که در یکی دو ماه آینده وارد مدار می‌ شوند، عنوان کرد: همچنین در زمینهٔ مسئولیت های اجتماعی همچون حوزه ورزش نیز ارتباط خوبی با نهادهای استانی داشته‌ایم .
دهاقین تصریح کرد: با حضور تیم‌های جهادی ۴ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در مناطق محروم توزیع کرده‌ایم. با توجه به اینکه شرکت ما یک شرکت بورسی است رسالتمان کار اقتصادی است اما چون زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است، از طریق این نهاد در سراسر کشور و ازجمله استان هرمزگان در حال اجرای پروژه‌های عظیم محرومیت‌زدایی است.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.