stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 170176
  • 03 مهر 1399 - 17:52
0
شهریار حیدری:

کرمانشاه را ٢٠ سال از مالیات معاف کنید/ بیکاری و حاشیه نشینی معضل بزرگ کرمانشاه است/ منطقه آزاد قصرشیرین خواست تمام مردم است

کرمانشاه را ٢٠ سال از مالیات معاف کنید/ بیکاری و حاشیه نشینی معضل بزرگ کرمانشاه است/ منطقه آزاد قصرشیرین خواست تمام مردم است
کرمانشاه/قلم: عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه بیکاری و حاشیه نشینی معضل بزرگ کرمانشاه است، خواستار معافیت مالیاتی کرمانشاه بمدت ٢٠ سال شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از کرمانشاه، شهریار حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: استان کرمانشاه جغرافیای منحصر به فردی دارد و سرشار از منابع و برنامه اما منابع مالی وجود ندارد.

وی افزود: مشکل اصلی ما بیکاری است و اگر دولت قرار است مشکلی را حل کند به بند پ قانون ۳۲ اشاره می‌کنیم که آمده است استان هایی که درصد بیکاری بالاتری از نرخ کشوری دارند همانند مناطق آزاد از پرداخت مالیات معاف هستند، لذا درخواست داریم کرمانشاه به مدت ۲۰ سال معافیت مالیاتی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: متاسفانه توزیع منابع عادلانه نیست و علیرغم ظرفیت خوبی که در نیروی انسانی داریم اما متاسفانه کرمانشاه سهم مدیریتی در دولت ندارد که خواستار توجه به این موضوع هستیم.

حیدری تأکید کرد: درخواست دیگر ما توجه به آزادراه کرمانشاه همدان و نیز راه آهن کرمانشاه به خسروی است، چراکه راه آهن اهمیت فوق العاده ای دارد و می‌تواند راه اتصال ایران به عراق و سوریه و… باشد اما متاسفانه اعتباری برای آن وجود ندارد.

این نماینده با بیان اینکه جنگ در این استان آغاز و در این استان پایان یافت، خواستار توجه دولت به استان کرمانشاه جهت جبران عقب ماندگی ها شد.

وی با اشاره به امهال وام زلزله زدگان بیان کرد: انتظار داشتیم خود دولت اقدام کند اما در نهایت با درخواست مسؤلین استانی و تأیید این موضوع از سوی رئیس جمهور اما این بحث هنوز در وزارت اقتصاد بلاتکلیف مانده است که درخواست عنایت ویژه ای را داریم.

حیدری با بیان اینکه جاده های مواصلاتی حوزه انتخابیه بخصوص گیلانغرب وضعیت مطلوبی ندارند، خواستار توجه سازمان برنامه و بودجه جهت تأمین اعتبارات لازم شد.

نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اجرای طرح گرمسیری اشاره کرد و گفت: در این طرح مقرر بود ۲۳ هزار هکتار از زمین های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب و ثلاث تبدیل به مزارع آبی شوند که مشکلات زیاد و فرعی در این راستا وجود دارد که خواستار مرتفع شدن آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه زمین به اندازه کافی وجود دارد اما از آب موجود بهره ای نبردیم و متأسفانه سهم ۱۰۰ هزار هکتاری ما به ۳۵ هزار هکتار کاهش یافته که انتظار داریم با تزریق اعتبار به سامانه گرمسیری این مشکل رفع شود.

حیدری افزود: بیمارانی از استان های همدان، لرستان و ایلام جهت درمان به کرمانشاه می‌آیند چراکه استان کرمانشاه از لحاظ پزشکی در غرب کشور یک قطب محسوب می شود اما دانشگاه علوم پزشکی استان نیازمند امکانات بیشتری است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: بزرگترین مشکل استان کرمانشاه بعد از بیکاری حاشیه نشینی است و عاجزانه درخواست داریم برای این معظل چاره ای اندیشیده شود.

این، نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه طرح منطقه آزاد قصرشیرین خواست تمام مردم استان کرمانشاه بوده و اکنون جهت بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است گفت: انتظار می رود به پاس زحمات مردمان این دیار با تلاش شما به سرانجام برسد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.