stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 170100
  • 03 مهر 1399 - 11:15
1
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

درخواست مجوز چاپ ۲ هزار عنوان کتاب در اصفهان

درخواست مجوز چاپ ۲ هزار عنوان کتاب در اصفهان
قلم/اصفهان_معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در سال جاری حدود ۲ هزار عنوان کتاب برای دریافت مجوز چاپ به این نهاد رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

اصغر مختاری، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهانافزود: موضوعات این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: ناشران در زمان حاضر با ۲ مشکل که یکی موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور و مورد دیگر معضل کاغذ و گرانی آن است دست به گریبان هستند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهارداشت: ما تمام تلاش خود را برای عبور از این مقطع زمانی و مشکلات موجود انجام می‌دهیم و از ناشران به ویژه در حوزه کودک و نوجوان و کتب تخصصی حمایت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون کتاب‌هایی وجود دارد که به صورت نسخه الکترونیکی منتشر شود، گفت: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی به ویژه در بخش دولتی احتمال دارد برخی کتب الکترونیکی منتشر شوند اما آمار رسمی از آن در دست نیست.

مختاری بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق اتحادیه ناشران در استان‌ها تاکنون مقداری کاغذ با ارزهای دولتی و ارزان‌تر در اختیار ناشران قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ ناشر در استان اصفهان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: ناشرانی که حجم بالای چاپ کتاب ندارند تاکنون مشکلی خاصی از نظر تهیه و تامین کاغذ نداشتند و سهمیه‌های خوبی دریافت کردند.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بیان کرد: اما مشکلات ناشران تنها محدود به کاغذ نیست و این قشر علاوه بر مشکل گرانی کاغذ با مشکلات هزینه‌های جانبی و چاپ نیز روبه رو هستند.

وی افزود: امیدواریم تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشور ایران تحمیل می‌کنند حل و فصل شود تا بتوانیم در حوزه فرهنگ و نشر بهتر فعالیت کنیم و شاهد رونق بازار نشر و کتاب باشیم.

مختاری با بیان اینکه بالغ بر ۴۵ درصد ناشران استان در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند بیان کرد: سال گذشته نیز ۲۲۰۰ عنوان کتاب در استان اصفهان منتشر شد.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان ۲۴ شهرستان دارد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.