stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 170050
  • 03 مهر 1399 - 11:55
1

شروط سودان برای سازش با رژیم صهیونیستی/دیدار قریب الوقوع نتانیاهو و البرهان در اوگاندا

شروط سودان برای سازش با رژیم صهیونیستی/دیدار قریب الوقوع نتانیاهو و البرهان در اوگاندا

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط به نقل از برخی منابع نوشت، سودان با دولت آمریکا در مورد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به توافق مشروط رسیده است که طی روزهای آتی اعلام خواهد شد. همچنین یک منبع عبری از دیدار قریب الوقوع نخست وزیر این رژیم و رئیس شورای انتقالی سودان در اوگاندا خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه الشرق الأوسط چاپ لندن، سودان در جریان گفتگوهای سه روزه در ابوظبی که طی آن تماس‌هایی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و جارد کوشنر، داماد و مشاور وی داشت، موافقت کرد تا روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی کند.

بنا بر این گزارش، شروط سودان برای سازش با رژیم صهیونیستی شامل حمایت هفت میلیارد دلاری آمریکا از سودان، حذف خارطوم از لیست کشورهای حامی تروریسم، تعیین نقش آن در توافقنامه های صلح اعراب و اسرائیل و مذاکره میان دو طرف برای صدور قانونی جهت اطمینان از عدم تعقیب خارطوم در مسائل بعدی است.

در همین راستا، کانال” I۲۴NEWS ” رژیم صهیونیستی با استناد به منابع نزدیک به شورای حاکمیتی سودان گزارش داد که پیشبینی می‌شود به زودی نشستی میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان در اوگاندا برگزار شود.

برخی منابع سودانی به این شبکه گفتند که روز شنبه آتی انجمن به اصطلاح دوستی سودان و اسرائیل در خارطوم رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

دفتر نتانیاهو از اظهار نظر در مورد خبر فوق خودداری کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.