stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 169949
  • 02 مهر 1399 - 21:25
2

رئیس‌جمهوری الجزایر: سیاست ما عدم مداخله در امور کشورهاست/ از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم

رئیس‌جمهوری الجزایر: سیاست ما عدم مداخله در امور کشورهاست/ از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم

رئیس‌جمهوری الجزایر اظهار کرد: نقش سازمان ملل همچنان بین موفقیت و شکست است. ما خواهان اصلاح نهادهای آن هستیم. او اشاره کرد، باید نمایندگی عادلانه کشورها در شورای امنیت تضمین شود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از النشره، عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهوری الجزایر در سخنرانی خود خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: سیاست ما عدم مداخله در امور داخلی کشورها و احترام به حاکمیت آنهاست. الجزایر روی نزدیک کردن دیدگاه‌های لیبیایی‌ها و درخواست برای ورود به روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل تلاش می‌کند.

او تاکید کرد: توافق صلح و آشتی ملی در مالی بهترین نمونه برای راه حل در این کشور است.

تبون در ادامه بر حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه و حقوق فلسطینی‌ها در تشکیل کشور مستقل‌شان به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد. او اضافه کرد: راه حل عادلانه برای مساله فلسطین تنها راه حل تحقق صلح است.

رئیس‌جمهوری الجزایر نسبت به موانع در مساله صحرای غربی ابراز تاسف کرد و گفت: باید فورا یک فرستاده بین‌المللی تعیین شود و روند مذاکرات بین طرف‌های درگیری در صحرای غربی آغاز شود.

این مقام افزود: نابودی سلاح‌های هسته‌ای تنها تضمین مقابله با خطرات آن بر بشریت است. ما به تلاش‌ها برای تحقق اهداف توسعه طلبانه مداوم به رغم شرایط سخت ناشی از پاندمی کرونا ادامه می‌دهیم.

تبون تاکید کرد: باید مسیر ثابتی را به سمت تقویت اصول دموکراسی و تقویت کشور قانونمند طی کنیم، ما در ماه‌های گذشته مسیر طولانی به سمت اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی طی کردیم و همه پرسی را در ماه نوامبر آینده برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.