stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 169856
  • 02 مهر 1399 - 15:35
0

خسروی: قدرت خرید هر ایرانی نسبت به سال ۹۰ کاهش پیدا کرده است

خسروی: قدرت خرید هر ایرانی نسبت به سال ۹۰ کاهش پیدا کرده است

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت تاکید کرد: قدرت خرید هر ایرانی نسبت به سال ۹۰ کاهش پیدا کرده است.

قلم | qalamna.ir :

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن  تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: عده‌ای در رسانه‌ها و مطبوعات داخلی سعی می‌کنند بر تغییر محاسبات مردم و مسوولان  بایدن را مظهر عقلانیت و ترامپ را نماد ماجراجویی معرفی کنند و با دوگانه سازی پوچ بار دیگر اقتصاد را به وعده‌های دموکرات‌ها گره بزند. باید مراقب باشیم که پیاده نظام آمریکا در داخل کشور او را فرشته نشان ندهد . روز امضای توافق نامه عادی سازی روابط  میان کشورهای امارات و بحرین  با رژیم صهیونیستی روزی سیاه در تاریخ امت عرب است.

وی افزود: آقای رئیس جمهور وعده‌های اقتصادی که دادید خاطرتان هست؟  شما گفته بودید اگر مشکلات این کشور پیچیده بود و راه حل نداشت من هم کاندیدا نمی‌شدم. اما آیا اکنون مشکلات حل شده است؟  شما گفته بودید در ماه‌های آغاز دولت موانع را از سر تولید برمی‌دارید؛ پس چرا این گونه نشده است؟  شما گفته بودید به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید عمل شود. نه این که فقط شعار بدهید؛ آیا عملیاتی شد؟  آقای رئیس جمهور شعار شما نجات اقتصاد ایران بود اما اکنون بازار خودرو، بورس و ارز غرق در هرج و مرج است.

خسروی عنوان کرد: دولت شما به دنبال آن بود آن چنان مردم را از درآمد سرشار کند که به یارانه نیاز نداشته باشند اما اکنون بعد از سال‌ها ثابت بودن میزان پرداختی یارانه آب و برق و گاز و تمام مایحتاج مردم چندین برابر افزایش پیدا کرده است. اکنون هم افتخار شما افزایش حقوق کارمندان است که آن هم  به گرد پای تورم نمی‌رسد.  به رغم افزایش درآمد اسمی خانوارها قدرت خرید هر ایرانی نسبت به سال ۹۰ کاهش پیدا کرده  است. اکنون بگویید که مشکل کجا است که دولت از دلار سه هزار تومان به قیمت ۲۷ هزار تومانی رسیده است.

دبیر کمیسیون امور  داخلی کشور و شوراهای مجلس  خطاب به رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: شما به مردم گفتید که تقصیرها از سوی مسوولان که منجر به فساد شده باشد در هر رده‌ای قابل تعقیب است. آیا عمل نکردن به وعده‌های دولت که فقط به بخشی از آن در حوزه اقتصاد اشاره شد مصداق ترک فعل نیست؟ آیا کسانی که بخشی از ارز دولتی را برای واردات کالاهای همچون غذای سگ و گربه و دست بیل بر باد دادند و اکنون برای ۵ میلیارد دلار سوی صندوق بین المللی پول دست دراز می‌کند مشمول ترک فعل محسوب نمی‌شوند و قابل تعقیب نیستند؟ آیا به درخواست ۵ ماه قبل ۴۰۰ طلبه که از شما خواستند عاملان ولنگاری فضای مجازی کشور را محاکمه کنید پاسخ قانع کننده‌ای داده‌اید؟

نماینده مردم بیرجند  خطاب به رئیس مجلس عنوان کرد: شما در نطق خود به حق گفتید که مجلس یازدهم نه بنای تقابل و مچ گیری دارد و نه در پیگیری منافع و حقوق مردم مسامحه می‌کند اما آیا تا به امروز جزئیات شفافی از برنامه و نحوه هزینه کرد بودجه یک میلیارد یورویی صندوق توسعه در بحران کرونا ویروس به مردم اعلام شده است؟ دولت در حوزه شفاف سازی به خوبی امتحان پس نداد و آزموده را آزمودن خطا است.

خسروی عنوان کرد: به صدا و سیما پیشنهاد می‌کنم که شبکه‌ای را برای بیان مطالبات مردم در کنار دیگر شبکه‌ها ایجاد کنند و تمام مسوولان به خصوص دولتمردان به صورت  ثابت هفته‌ای دو ساعت  در این شبکه پاسخگوی مطالبات مردم باشند. مسوولان فرانسه به یک صورت به پیامبر اکرم توهین می‌کند و ما نیز با بی توجهی به سیره آن حضرت به صورت دیگر. مگر ایشان نفرمودند هر کس خواسته و فریاد فردی را بشنود و پاسخ آن را ندهد مسلمان نیست؟ آیا فریاد کارگران و کارمندان ، پیش دبستانی ها و نضهتی‌ها و حق التدریسی‌ها و مخابراتی‌ها و معلولان و فرزندان ایثارگران را در محوطه بیرون از مجلس نمی‌شنوید؟ ما منکر خدمات دولت نمی‌شویم اما باید در مقابل کارهای انجام نشده پاسخ باشد.

وی در پایان ضافه کرد:  از رئیس قوه قضاییه به دلیل انجام اقدامات ارزشمند تشکر می‌کنم اما تذکر می‌دهم اقدام قاطع تر و به موقع به اندازه توصیه مقام معظم رهبری آویزه گوش ما باشد که فرمودند عده‌ای توابین در تاریخ چند برابر شهدای کربلا بود و همه در یک روز کشته شدند. ولی تاثیر آنها یک هزارم شهدای کربلا نبود زیرا به موقع اقدام نکردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.