stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 169839
  • 02 مهر 1399 - 14:51
1

غفلت نسبت به مهارت آموزی مرزنشینان

غفلت نسبت به مهارت آموزی مرزنشینان

ایسنا/گلستان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هر بخش از مرز برای کشور یک فرصت است، گفت: مهارت آموزی مرزنشینان علاوه بر اثرگذاری در پایداری اقتصاد کشور، تا حدود زیادی هر گونه بغض و کینه دشمن نسبت به ملت را بی اثر می‌کند. اگر در گذشته بر روی این موضوع خوب کار می‌کردیم، امروز دیگر از آسیبی مانند کوله بران صحبت نمی‌کردیم.

قلم | qalamna.ir :

علی اوسط هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای مهارت‌آموزی استان گلستان در گرگان با اشاره به اینکه دامنه مهارت بسیار وسیع است، اظهار کرد: امروز مهارت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات ما باشد. به شرایط خاصی که در آن قرار داریم باید مهارت در گفت‌وگو، مسائل اقتصادی، روابط عاطفی، عبور از بحران و تهدید و شرایط سخت و غیره را داشته باشیم تا بتوانیم آنها را تبدیل به فرصت کنیم.

وی بیان کرد: امروز دیگر نمی‌توان از سواد صرف طی کردن مدارج عالیه دانشگاهی یاد کرد بلکه فرد باید دانشی را که فرا گرفته، در تغییر وضع و مؤثر بودن برای خود و جامعه به کار بگیرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به شیوع کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که در کشور ایجاد شد، گفت: با تعطیل کردن نمی‌توان با پدیده‌ای مبارزه کرد. اگر جامعه را با مهارت تربیت کرده بودیم دیگر در این روزها نگرانی بابت رفتار مردم و اصناف در مقابله با این ویروس و جلوگیری از شیوع آن نداشتیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه نسبت به مهارت نگاه مناسبی ایجاد نکردیم و باید با انجام کار فرهنگی برای تغییر نگاه در این زمینه اقدام کنیم. نباید اصرار داشته باشیم که همه فرزندان باید تا لیسانس و دکتری طی طریق کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: رئیس‌جمهور در مردادماه دستور دادند که از محل فروش سهام، مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور نوسازی و تجهیز شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه به دنبال راه‌اندازی دپارتمان ملی مهارت سبز در کشور هستیم، تصریح کرد: با راه‌اندازی این دپارتمان به دنبال شکل‌گیری مشاغل در راستای اقتصاد سبز هستیم.

هاشمی با اشاره به ظرفیت گلستان در تولید گندم و کیفیت مناسب آن، پیشنهاد کرد که این استان به‌عنوان پایلوت مهارت نان در کشور تبدیل شود تا بهترین نان کشور را تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به قرارگرفتن این استان در مسیر سفر زوار به حرم امام رضا(ع)، می‌تواند پایلوت تخصصی آموزش هتلداری و گردشگری باشد. استفاده از ظرفیت روستایی گلستان دیگر موضوعی است که می‌توان به آن برای مهاجرت معکوس از روستا به شهر، توجه داشت.

پیوست مهارتی پایان‌نامه در دانشگاه آزاد دیگر موضوعی بود که رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در این جلسه مطرح کرد و گفته که به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه آزاد برای اجرای این طرح در  گلستان به‌عنوان اولین استان کشور به امضا خواهیم رساند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.