stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 169832
  • 02 مهر 1399 - 12:00
0

هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا؛ سپاهان و السد؛ دیدار تشریفاتی

هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا؛ سپاهان و السد؛ دیدار تشریفاتی
قلم/اصفهان_تیم فوتبال سپاهان اصفهان در هفته پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف تیم فوتبال السد قطر خواهد رفت.
قلم | qalamna.ir :

هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱-۲۰۲۰ روز پنج‌شنبه ۳ مهرماه با برگزاری ۴ دیدار به پایان می‌رسد و در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان باید به مصاف تیم السد قطر برود.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱-۲۰۲۰ فردا به پایان می‌رسد و تیم فوتبال سپاهان باید در آخرین مصاف خود مقابل السد قطر به میدان برود. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که اندک شانس صعود سپاهان بعد از تساوی این تیم مقابل العین از بین رفت و بازی پایانی زردپوشان اصفهانی مقابل نماینده قطر عملا یک دیدار تشریفاتی به حساب می‌آید.

زردپوشان در شرایطی از صعود به دور حذفی جا ماندند که این رقابت‌ها را به بهترین شکل ممکن آغاز کرده بودند و در هفته نخست با ۴ گل از سد العین گذشتند، اما در هفته‌های دوم تا چهارم مقابل تیم‌های السد قطر و النصر عربستان تن به شکست داده و بازی آخرشان مقابل العین با تساوی بدون گل به پایان رسید تا نویدکیا و شاگردانش پیش از هفته پایانی از گردونه رقابت‌ها کنار بروند.

تقابل سپاهان و السد اگرچه برای نویدکیا و شاگردانش یک بازی تشریفاتی به حساب می‌آید اما نتیجه آن روی سرنوشت تیم‌های صعودکننده از گروه D تاثیرگذار بوده و نقش مهمی در تعیین تیم صدرنشین دارد؛ تیم‌های النصر و السد به ترتیب با ۱۱ و ۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول گروه D قرار داشته و صعودشان به دور حذفی رقابت‌ها قطعی شده است، با این حال هنوز تکلیف تیم صدرنشین مشخص نبوده و السدی‌ها در صورت پیروزی مقابل سپاهان شانس رسیدن به صدر جدول را دارند و همین امر به تقابل سپاهان و السد حساسیت ویژه‌ای بخشیده است.

بازی سپاهان مقابل السد بدون شک سخت‌ترین بازی زردپوشان در مرحله گروهی است. آنها مقابل تیمی به میدان می‌روند که بازیکنان باکیفیت و ستاره‌های بزرگی را در ترکیب خود دارد و فوتبال تهاجمی و زیبایی را به نمایش می‌گذارد؛ با این حال بی‌تاثیر بودن نتیجه این بازی برای سپاهانی‌ها، فشار روانی وارد شده بر شاگردان نویدکیا را از بین برده و زردپوشان اصفهانی می‌توانند با خیال آسوده و تمرکز بیشتری بازی کنند.

سپاهان در چند بازی اخیرش در لیگ قهرمانان عملکردی متفاوت نسبت لیگ برتر داشته و اگرچه نتیجه لازم را کسب نکرده اما بازی‌های باکیفیتی را به‌ نمایش گذاشته است. زردپوشان تحت هدایت نویدکیا تغییر تاکتیک داده و به بازی روی زمین و انجام حرکات ترکیبی و تاکتیکی روی آورده‌اند؛ هرچند بازیکنان سپاهان هنوز با تفکرات نویدکیا به هماهنگی لازم دست پیدا نکرده‌اند و همین امر باعث شده تا سپاهان نظم تیمی و انسجام تاکتیکی کاملی نداشته باشد. نقطه قوت سپاهان برای این بازی را می‌توان آرامش ذهنی، سرعت بالای بازیکنان جناحین در کنار قدرت جنگندگی بازیکنان خط میانی این تیم دانست.

سپاهان قطعا بازی سختی را پیش رو دارد؛ زردپوشان باید به مصاف تیمی بروند که از خط حمله‌ای قوی‌ برخوردار است و در فاز هجومی یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های حال حاضر آسیا است. السد فصل جدید لیگ ستارگان قطر را رویایی آغاز کرده و در ۲ هفته نخست ۱۰ گل به ثمر رسانده است؛ شاگردان ژاوی در لیگ قهرمانان آسیا نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در ۵ بازی ۱۳ گل به ثمر رسانده‌اند که نشان از قدرت بالای خط حمله این تیم دارد. ستاره‌ اصلی السد در خط حمله بغداد بونجاح الجزایری است که با ۵ گل‌ زده، بهترین گلزن نماینده قطر در لیگ قهرمانان به شمار می‌رود؛ بونجاح با کارت زردی که در بازی مقابل النصر دریافت کرد، محروم شده در بازی فردا شب حضور ندارد.

این تیم در خط هافبک خود نیز صاحب چند بازیکن خطرناک است، اکرم عفیف وینگر چپ السد، از مهره‌های کلیدی این تیم بوده و تا به این جای لیگ قهرمانان ۳ گل برای تیمش به‌ ثمر رسانده است. این بازیکن از قدرت شوت‌زنی بالایی برخوردار است و نقش مهمی در طراحی حملات السد دارد. حسن الهیدوس وینگر راست السد دیگر بازیکن موثر این تیم است و او هم مانند عفیف، تا این هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان ۳ گل‌ زده در کارنامه خود دارد. ستاره اصلی السد در خط میانی، سانتی کازورلا هافبک سابق تیم‌های آرسنال و ویارئال است که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی اسپانیا را نیز داشته و در ۲ بازی ابتدایی خود برای السد در لیگ ستارگان قطر ۳ گل به ثمر رسانده و مغز متفکر حملات این تیم به شمار می‌رود.

نقطه ضعف اصلی این تیم خط دفاعی آن است. السدی‌ها طی ۵ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا و یگ ستارگان قطر، ۶ گل را دریافت کرده‌اند که نشان از ضعف این تیم در فاز دفاعی داشته و بدون شک اگر سپاهانی‌ها مقابل السد باهوش عمل کرده و قدر فرصت‌های ایجاد شده را بدانند، می‌توانند از ضعف این تیم در خط دفاعی بهره ببرند.

سپاهان بدون شک مقابل السد کار سختی را پیش‌رو دارد. السد تیم خطرناک و با تجربه‌ای است که با تمام توان برای گرفتن ۳ امتیاز در این دیدار به میدان خواهد آمد و زردپوشان حتی اگر بتوانند حداقل امتیاز را به دست آورند، نتیجه خوبی محسوب می‌شود.

مصدومان و محرومان:

بغداد بونجاح با کارت زردی که در بازی مقابل النصر گرفت، محروم شده و مقابل سپاهان غایب است. سپاهان بازیکن محرومی ندارد اما مهدی ترکمان مدافع چپ این تیم مصدوم شده و به بازی با السد نمی‌رسد؛ زردپوشان اصفهانی مصلح و حسینی را نیز به دلیل مثبت شدن تست کرونای آنها در اختیار ندارند.

گلزنان برتر:

در تیم سپاهان کی‌روش استنلی با ۹ گل زده و در تیم السد اکرم عفیف و حسین الهیدوس با ۳ گل زده برترین گلزنان ۲ تیم هستند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

سید پیام نیازمند، محمد نژادمهدی، گئورگی ولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، مهدی کیانی، رسول نویدکیا، سروش رفیعی، محمد محبی، محسن الغسانی و سجاد شهباززاده.

سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب احتمالی السد:

سعد الشیب، عبدالکریم حسن، پدرو میگل، بوعلام خوخی، طارق سلمان، گیلرمی دوس‌سانتوس، نام تائه‌هی، اکرم عفیف، حسن الهیدوس، سانتی کازورلا و هاشم علی.

سرمربی: ژاوی

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.