stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 169830
  • 02 مهر 1399 - 14:37
1
معاون درمان وزیر بهداشت:

بهره برداری از ۸ تا ۱۰ هزار تخت در سراسر کشور تا پایان سال جاری

بهره برداری از ۸ تا ۱۰ هزار تخت در سراسر کشور تا پایان سال جاری
قلم/اصفهان_معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا پایان سال بین هشت تا ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور برای استفاده به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: از این تعداد حدود سه هزار و ۵۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه تا پایان سال در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.
قلم | qalamna.ir :

قاسم جان بابایی، در جمع خبرنگاران کاشانی با اشاره به آغاز موج سوم شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: با افزایش تعداد مبتلایان به همان نسبت تعداد بستری شدگان و تعداد فوتی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا زیرساخت‌های درمانی بیمارستان‌ها هم توسعه پیدا کرد، ابراز داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا علاوه بر افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیش از دو دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور هم در بین بیمارستان‌های سراسر کشور توزیع شد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا پایان سال بین هشت تا ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور برای استفاده به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: از این تعداد حدود سه هزار و ۵۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه تا پایان سال در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از شیوع ویروس کرونا حدود پنج هزار و ۶۰۰ تخت ویژه در سراسر کشور وجود داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستانی کشور ساخت داخل است.

احتیاج به تأمین اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های بهداشتی و درمانی کشور

جان بابایی با بیان اینکه اگر بخواهیم همه تخت‌های بیمارستانی را راه اندازی کنیم به اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات درمانی نیاز داریم، بیان داشت: برای اتمام پروژه‌های فیزیکی هم تقریباً به اعتباری در همین حدود نیاز داریم.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در مجموع برای راه اندازی تخت‌ها و اتمام فیزیکی پروژه‌ها و انجام دیگر طرح‌های بهداشتی و درمانی در کل به اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز داریم، یادآور شد: البته قسمتی از این اعتبار مربوط به تهیه ارز برای تأمین مواد اولیه دارو و یا خرید تجهیزات وارداتی است که امیدواریم با تأمین آن تا پایان سال شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها باشیم.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.