stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 169819
  • 02 مهر 1399 - 14:26
0
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه الزهرا (س) ذوب آهن اصفهان:

نقش ذوب‌آهن در ساخت قطعات تجهیزات نظامی دوران دفاع مقدس پررنگ بود

نقش ذوب‌آهن در ساخت قطعات تجهیزات نظامی دوران دفاع مقدس پررنگ بود
قلم/اصفهان_فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه الزهرا (س) ذوب آهن اصفهان گفت: نقش ذوب‌آهن در ساخت قطعات تجهیزات نظامی دوران دفاع مقدس پررنگ بود.
قلم | qalamna.ir :

فاطمه هاشمی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور طی هشت سال دفاع مقدس و همچنین دوران سازندگی فعالیت های ارزنده ای در کشور انجام داده است، اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان به مناسب هفته دفاع مقدس در نمایشگاهی به همین منظور شرکت کرده و برخی محصولات و دستاوردهای خود در زمان جنگ را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه شرکت ذوب آهن در دوران جنگ تحمیلی ۲۸۷ شهید، ۱۵۳۳ جانباز و ۸۶ آزاده را تقدیم میهن اسلامی کرده است، گفت: در آن زمان با هزینه شرکت ذوب آهن در پادگان آموزشی مالک اشتر طی ۳۰۳ دوره، ۲۱ هزار و ۴۵۶ نفر نیرو آموزش و به جبهه ها اعزام شدند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه الزهرا (س) ذوب آهن اصفهان یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی شرکت ذوب آهن اصفهان هدف بمباران هواپیماهای عراقی قرار گرفت که تعدادی از کارگران و کارکنان کارخانه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی شرکت ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه هفته دفاع مقدس، گفت: به مناسبت این هفته، ذوب آهن اصفهان با تهیه کتاب «جلوه های ایثار» فعالیت هایی که این شرکت در دوران جنگ تحمیلی انجام داده را معرفی کرده، همچنین با انتشار کتاب دیگری با عنوان «روایت حماسه» خاطرات رزمندگان ذوب آهن در جبهه های دوران دفاع مقدس را روایت کرده و با چاپ یکسری پوستر و بورشور فعالیت های ذوب آهن در زمان جنگ را در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: البته در آن دوران ذوب آهن قطعاتی را تراشکاری کرده است که به دلیل در دسترس نبودن، در این نمایشگاه عرضه نشده است.

به گفته هاشمی، شعله پوش تانک و گیربکس قایق های تندرو از جمله قطعاتی است که در دوران جنگ به سفارش ارتش و سپاه پاسداران توسط ذوب آهن اصفهان ساخته شد و اکنون در معرض دید عموم است.

وی به اقدامات فنی و مهندسی شرکت ذوب آهن اصفهان در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: ساخت ساقه های بتنی از جمله این اقدامات بوده که به ستاد جنگ و ارگان های سپاه پاسداران عرضه شد، همچنین ساخت ۲۰۰ تن سنگر فلزی برای جبهه ها و تحویل ۱۱ هزار و  ۲۶۰ تن آلایاژ فولاد، ساخت تجهیزات مورد نیاز نظامی و تامین وسیله نقلیه اتوبوس و مینی بوس و اعزام آن جهت حمل و نقل برای ۱۸۹۸ روز به جبهه ها بوده است.

به گفته کارشناس تبلیغات و برند ذوب آهن اصفهان، ریخته گری و ساخت لوله توپ ۱۳۰ میلی‌متری، تعمیر و تعویض شعله پوش، تراشکاری مهره و نعلی پیش قطار توپ ۱۳۰ میلی متر، تراشکاری لوله تفنگ ژ- ۳، ساخت آچار داسی، صافکاری و تراشکاری هیدرولیک توپ ۱۳۰ میلی متر، صافکاری و و تراشکاری لوله های کاتیوشا و … از دیگر اقدامات فنی و مهندسی ذوب آهن اصفهان در دوران جنگ تحمیلی بود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.