stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 169811
  • 02 مهر 1399 - 14:20
0

افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی

رئیس اتاق تعاون ایران تقویت و توسعه تعاونی های تولیدی و دانش بنیان را از جمله برنامه های مهم اتاق تعاون برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان چشم انداز ۱۴۰۰ بخش تعاون به سهم ۱۱ درصدی در اقتصاد ملی دست یابد.

قلم | qalamna.ir :

بهمن عبدالهی در گفت وگو با با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: یکی از اقدامات بخش تعاون در جهت تحقق اهداف شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان “جهش تولید” نامگذاری شده، تشکیل و توسعه تعاونی های تولیدی بوده است.در حال حضر بیش از نیمی از فعالیتهای تعاونی ها در حوزه تولید است و بر همین اساس عمده فعالیتهای بخش تعاون به سمت توسعه و تقویت تعاونی های تولیدی بوده که به دستاوردهای خوبی در زمینه تولیدات دامی و کشاورزی منجر شده است.

استفاده از ظرفیت بخش تعاون در عرصه تولید

وی تصریح کرد: در شرایطی که با تحریم های ظالمانه روبرو هستیم باید از ظرفیت های بخش تعاون به شکل جدی استفاده کنیم.تعاونی ها نشان داده اند که در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی به ویژه تولید نقش آفرینی موثری داشته و دارند از این رو، با توجه به نامگذاری امسال این تکلیف و وظیفه را بر دوش داریم که در جهت جهش تولید در کشور گام برداریم.

رئیس اتاق تعاون ایران، بخش تعاون را یکی از ارکان مهم اقتصاد دانست و گفت: علیرغم ظرفیت بالایی که بخش تعاون در توسعه اقتصاد دارد آنطور که باید از این ظرفیت بالقوه استفاده نکرده ایم.اتاق تعاون ایران به عنوان عالی‌ترین نهاد مردمی بخش تعاون کشور اهتمام و تلاش خود را به منظور توسعه کیفی و همه جانبه فعالیت های بخش تعاون در تمام زمینه ها به ویژه تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون به کار گرفته است هرچند که تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله بسیاری داریم.

ارتقای سهم بخش تعاون تا پایان چشم انداز ۱۴۰۰ 

عبدالهی ابراز امیدواری کرد تا پایان چشم انداز ۱۴۰۰ بخش تعاون به سهم ۱۰ تا ۱۱ درصدی در اقتصاد ملی دست یابد و سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی در جهت توسعه این بخش به طور کامل اجرایی شود.

وی در پایان توسعه و تقویت فعالیت های تعاونی های دانش بنیان و حمایت از استارت آپها را از جمله برنامه های مهم اتاق برشمرد و بر لزوم اعمال نظارت بر فعالیت های تعاونی به منظور کاهش عوارض و آسیب های تعاونی ها تاکید کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.