stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 169810
  • 02 مهر 1399 - 13:19
1
دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان:

تامین نشدن کامل نهاده های دام و طیور ریشه در مشکلات ارزی دارد

تامین نشدن کامل نهاده های دام و طیور ریشه در مشکلات ارزی دارد
قلم/اصفهان_ دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با تاکید بر اینکه تامین نشدن کامل نهاده های دام و طیور ریشه در تحریم ها و مشکلات ارزی کشور دارد، تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم پول و ارز مورد نیاز را انتقال دهیم و تحریم ها تداوم داشته باشد مشکل مرغداران و دیگر بخش های تولید حل نخواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

بهرام پاکزاد در خصوص مشکلاتی که مرغداران در تامین نهاده ها دارند، اظهار کرد: متاسفانه هیچ تغییری در بهبود تامین نهاده های مورد نیاز مرغداری ها صورت نگرفته و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نیز اعلام کرده اند که تنها ۵۸ درصد نهاده های تولید را تامین کرده اند.

وی تاکید کرد: به جرات در مورد مرغداران گوشتی، ۵۸ درصد نهاده مورد نیاز آنها تامین نشده و شاید بین ۲۵ تا ۳۰ درصد نهاده های تولید تامین شده است.

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با تاکید بر اینکه تامین نشدن کامل نهاده های دام و طیور ریشه در تحریم ها و مشکلات ارزی کشور دارد، تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم پول و ارز مورد نیاز را انتقال دهیم و تحریم ها تداوم داشته باشد مشکل مرغداران و دیگر بخش های تولید حل نخواهد شد.

وی با انتقاد بر اینکه مسئولان بعد از چند ماه وعده جهت تامین نهاده ها اعلام کرده اند که نتوانسته اند ارز مورد نیاز نهاده ها را تامین کنند، گفت: متاسفانه امسال واکسن، دارو، ویتامین ها و مواد معدنی و مکمل مورد نیاز مرغداری ها با افزایش سه برابری قیمت با ارز آزاد تامین می شود و حدود ۳۰ درصد سویا و ذرت مرغداری ها با ارز دولتی تامین شده است.

پاکزاد با بیان اینکه تامین پایین نهاده های مورد نیاز مرغداری ها موجب کاهش میزان جوجه ریزی شده است، اظهار کرد: اگر وضعیت تامین نهاده های ذرت و سویا به همین شکل ادامه یابد، به طور قطع با کاهش تولید مواجه می شویم.

وی افزود: از خرداد امسال تاکنون، بین ۳۴ تا ۴۰ درصد تولید مرغداری های گوشتی کاهش یافته است و در صورت تامین نشدن نهاده ها علاوه بر کاهش تولید، قیمت مرغ نیز افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر قدرت خرید مرغ توسط مردم کاهش یافته که این مسئله ارتباطی با تولیدکنندگان ندارد و اگر این وضعیت ادامه یابد به دلیل نبود نهاده ها فاتحه صنعت مرغداری باید خوانده شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.