stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 169808
  • 02 مهر 1399 - 9:10
1

نجیمی: واکسن آنفلوآنزا هنوز در داروخانه‌های اصفهان توزیع نشد

نجیمی: واکسن آنفلوآنزا هنوز در داروخانه‌های اصفهان توزیع نشد
قلم/اصفهان_ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا هنوز در داروخانه‌های این استان توزیع نشده است، گفت: اولویت نخست برای توزیع این واکسن، مراکز درمانی، مادران باردار و بیماران با ایمنی پایین است.
قلم | qalamna.ir :

آرش نجیمی افزود: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سپس معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها قرار خواهد گرفت و سپس بر اساس شیوه‌نامه مشخص شده در بین بخش‌های اولویت دار توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این شیوه‌نامه، اولویت توزیع واکسن آنفلوآنزا در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای کادر درمانی، پرستاری و کارکنان و بیماران دارای ایمنی پایین است، اظهارداشت: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال اخذ اطلاعات مربوط به این افراد از معاونت درمان است.

نجیمی یکی دیگر از گروه‌های اولویت‌دار برای دریافت واکسن آنفلوآنزا را مادران باردار خواند و خاطرنشان کرد: واکسن مورد نیاز آنها از طریق شبکه‌های بهداشت و برای مادران باردار دارای پرونده توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر هیچ واکسن آنفلوآنزایی در داروخانه‌ها موجود نیست، گفت: هیچ داروخانه‌ای حق پیش ثبت نام یا قول دادن به مردم برای فروش این واکسن را در زمان حاضر ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: واکسن آنفلوآنزا برای افراد در گروه‌های پر خطر مانند بیماری‌های مزمن ریوی یا قلبی عروقی از طریق داروخانه‌ها و بر اساس اطلاعات سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) توزیع خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو سی و یکم شهریور امسال اعلام کرد که واکسن آنفلوانزا به میزان مورد نیاز افراد پر خطر و کادر بهداشتی و درمانی وارد کشور شد و در چند روز آینده از طریق شبکه بهداشتی بین این گروه‌ها توزیع می شود.

محمدرضا شانه ساز افزود: واکسن آنفلوانزا از چند روز آینده برای گروه‌های پر خطر شامل کادر بهداشتی و درمانی، زنان باردار، بیماران قلبی و عروقی و سالمندان بالای ۶۵ سال از طریق شبکه بهداشتی با استفاده از کد ملی توزیع می شود و برای جلوگیری از سوء استفاده و قاچاق این واکسن نظارت دقیقی بر توزیع آن اعمال می‌شود.

وی گفت: واکسن آنفلوانزا فعلا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و برای گروه‌های پر خطر توزیع می‌شود و توزیع آن به صورت کنترل شده خواهد بود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.