stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 169799
  • 02 مهر 1399 - 14:04
2
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان خبرداد؛

راه یابی کاشان به مرحله نهایی نخستین دوره شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

راه یابی کاشان به مرحله نهایی نخستین دوره شهرهای خلاق فرهنگ و هنر
قلم/اصفهان_ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: کاشان به مرحله نهایی نخستین دوره شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافت.
قلم | qalamna.ir :

میثم نمکی روز چهارشنبه گفت: بر اساس فراخوان بخش‌های مختلف جشنواره شامل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، سینما، صنعت بسته‌بندی و چاپ، رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای و هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود که کاشان در بخش سینما و هنرهای نمایشی پس از داوری‌ به مرحله نهایی راه یافت.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های نه‌گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرها در رقابت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است، افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری در کاشان داریم و در قالب این طرح به دنبال ساماندهی و سوق دادن آنها در مسیر اقتصادی و توسعه‌ای هستیم که به توسعه اجتماعی و انسانی بیانجامد و البته نیازمند تسهیل‌گری، مشارکت‌گرایی و همگرایی در بین همه خادمان فرهنگ و هنر شهرستان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با قدردانی از هنرمندان و مردم فرهنگ دوست منطقه بیان کرد: این دستاورد مهم فرهنگی و هنری را مرهون تلاش‌های بی‌شائبه فعالان فرهنگی و هنری شهرستان هستیم که نیازمند استمرار است.

وی تشریح کرد: شبکه شهرهای خلاق امکانی برای ثبت، ضبط، گسترش و همچنین بهره‌مندی مردم مناطق و شهرهای مختلف کشور از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخی و ارزشی است که در آن شهر یا منطقه رواج داشته، از رونق برخوردار بوده اما تا کنون نانوشته و شفاهی باقی مانده است.

نمکی اضافه کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است که با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری اجرا می‌شود.

شهرستان کاشان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.