stat counter
جمعه, ۹ آبان , ۱۳۹۹ Friday, 30 October , 2020

تیتر خبرها

جایزه بوسان به «مردن در آب مطهر» رسید هشدار نسبت به سکته مغزی بیماران کرونا واکسن کرونای ژاپن به آزمایش بالینی رسید خودرویی که در کمتر از ۳ دقیقه هواپیما می‌شود تنزل قراردادهای کار به ۱ ماه یعنی فاجعه آیا واکسن آنفلوانزا مرگبار است؟ ۳علامت درپا‌ها که نشان دهنده فشار خون است چرا دچار افسردگی فصلی می‌شویم؟ افزایش موارد مسمومیت با مصرف استامینوفن خسارت‌های کرونا برای شکسپیر و شرکا یک دلیل مهم ریزش بورس از نظر کارشناس بازار سرمایه گزینه مدنظر سران سیتی برای جانشینی گواردیولا مشخص شد کوچکترین سیاره سرگردان کشف شد شیب نزولی طلا تندتر شد جزئیات خاکسپاری کریم اکبری مبارکه مرگ ۱۴۰ مهاجر در آب های سنگال می‌خواستم در بین دو نیمه ۱۱ تعویض انجام دهم چطور از سالمندان در برابر کرونا مراقبت کنیم؟ علت رسوب برنج‌های وارداتی در گمرک راه اندازی ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات تولیدی‌ها برنامه غذایی رونالدو در طول یک روز تاکنون هیچ آیفون ۱۲ رجیستری نشده است از سندرم مخوف کاوازاکی تا لکنت زبان و حملات صرعی قیمت سمند ال ایکس ۲۱۰ میلیون تومان شد یارانه معیشتی فردا شب واریز می‌شود شناسایی سه دارو برای کمک به درمان کرونا شجاع خلیل‌زاده از مدافع النصر جاماند! آلمان هم وارد رقابت اسکار ۲۰۲۱ شد مصدومیت مدافع لیورپول جدی است/ خروج فابینیو از فهرست برزیل ماسکی که ویروس کرونا را غیر فعال می‌کند ایرلاین‌ها همچنان گران فروشی می‌کنند توضیح علی دایی روی فیلم زورگیری/عکس رمانتیک ترین شهر روی آب جهان جهانبخش دیدار با تیم مورینیو را هم از دست داد شیب نزولی طلای جهانی تندتر شد

  • کد خبر : 169782
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
0

چرا برندهای ایرانی زود می‌میرند؟

چرا برندهای ایرانی زود می‌میرند؟

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران و کانادا می‌گوید شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی حتی با وجود فعالیت طولانی مدت، نتوانسته‌اند نام خود را به عنوان یک برند جهانی به ثبت برسانند.

قلم | qalamna.ir :

موسی احمدزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که امروز اقتصاد ایران با آن روبرو است، بحث برندسازی و مطرح کردن کالاهای ایرانی با شناسنامه‌ای مشخص در عرصه‌های بین المللی است. اقتصاد ایران میراثی طولانی دارد. محصولاتی مانند فرش، زعفران، پسته و خاویار در سطح جهان با نام ایران شناخته می‌شوند و ما اساسا در این حوزه‌ها رقیبی نداریم ولی هیچگاه در راه اندازی برندهایی که بتواند آنها را در عرصه بین المللی عرضه کند، موفق نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز عرصه اقتصاد جهانی در اختیار برندهای چند ملیتی قرار دارد که از عمر برخی از آنها بیش از ۱۰۰ سال می‌گذرد، بیان کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه خود را آماده رقابت با این برندها کنیم. در این چارچوب اولین نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هر تولیدی، منجر به برندسازی نمی‌شود و اساسا برای مطرح شدن در عرصه جهانی، باید پیش از تولید کار خود را آغاز کنیم.

عضو هیئت رییسه اتاق ایران و کانادا با اشاره تجربه شرکت‌های بزرگ در به دست آوردن بازارهای جهانی، گفت: یک تفکر بزرگ در عرصه اقتصاد، پیش از آنکه کالا را تولید کند به این می اندیشد که مخاطب و مشتری بالقوه آن کالا کیست، چه سلیقه و خط قرمزهایی دارد و به چه ترتیب می‌توان رضایت او را بر انگیخت. در این فرایند بیش از ۱۷ عامل مجزا بررسی شده و لحاظ می‌شوند. اینکه مخاطب چه خواسته‌ای دارد، چه رقبایی حضور دارند، در آینده این بازار چه تغییراتی خواهد کرد، برای بهبود کیفیت چه گزینه‌هایی وجود دارد، کشش قیمتی چگونه است و بسیاری از عوامل دیگر که در کنار هم قرار گرفتن آنها، سرنوشت یک برند را تعیین می‌کنند.

احمدزاده ادامه داد: در ایران شرکت‌های بزرگ که عمر طولانی دارند نیز نتوانسته‌اند تمام این عوامل را رعایت کنند و در بهترین حالت تنها چند موضوع لحاظ شده است. دلیل اینکه ایران هیچ برند جهانی و معتبری ندارد از دل این محدودیت تفکر بیرون می‌آید.

وی با اشاره به همراهی صنعت و دانشگاه در کشورهای توسعه یافته، اظهار کرد: در اقتصاد، تولید کننده سرمایه و شرایط تولید را دارد اما علم ندارد و محقق دانشگاهی، علم دارد اما سرمایه ندارد. در کشورهایی که این دو نیرو در کنار یکدیگر قرار گرفته و به شکل طولانی همکاری کرده‌اند، نتایج کار بسیار موفقیت آمیز بوده است اما در ایران عملا چنین رویکردی وجود نداشته و ما از این حوزه صدمه بسیاری دیده‌ایم.

احمدزاده با اشاره به پایان یافتن فعالیت برند ایرانی پس از یک نسل کاری، توضیح داد: در ایران معمولا فردی که یک شرکت را ثبت کرده و از صفر به یک پیشرفت جدی رسیده پس از چند دهه فعالیت مجبور به کناره گیری می‌شود و فرزندان او نیز در بسیاری از موارد، بی توجه به دستاوردها، ثروت موجود را از بین می‌برند. اگر یک تفکر طولانی مدت و توسعه یافته وجود داشت، این شرکت نسل به نسل به توسعه می‌رسید و در نهایت می‌توانستیم در ایران نیز یک برند معتبر جهانی داشته باشیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved