stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 169731
  • 02 مهر 1399 - 11:22
0

اولتیماتوم غول نفتی آمریکایی به کارمندانش برای حذف وی چت

اولتیماتوم غول نفتی آمریکایی به کارمندانش برای حذف وی چت

شرکت نفتی شورون از کارمندان جهانی خود خواست اپلیکیشن پیام رسان چینی وی چت را از گوشیهای کاری خود حذف کنند.

قلم | qalamna.ir :

با این اقدام، شورون یکی از نخستین شرکتهای آمریکایی شد که از فرمان اجرایی دولت ترامپ مبنی بر ممنوعیت این اپلیکیشن چینی به دلیل ریسکهای امنیت ملی تبعیت کرد.

این غول نفتی آمریکایی در ایمیلی به کارمندانش که توسط بلومبرگ مشاهده شده، وی چت را یک برنامه ناسازگار خواند و از کسانی که وی چت را در گوشیهای کاری خود نصب کرده اند، خواست آن را ظرف مدت چند روز حذف کنند در غیر این صورت دسترسی آنها به شبکه شرکت قطع خواهد شد.

در این یادداشت که سیستم عامل و مدل گوشی هر کارمند را مشخص کرده، آمده است: با توجه به فرمان اجرایی اخیری که استفاده از وی چت را ممنوع می کند، شورون از شما می خواهد این اپلیکیشن را از گوشی موبایل خود حذف کنید. اگر اقدامی انجام نگیرد، تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ دسترسی شما به سیستم شورون قطع خواهد شد.

وی چت در مقابله رییس جمهور آمریکا با چین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به هدف برجسته تبدیل شده است. تنشها میان واشنگتن و پکن با کمپین دولت ترامپ علیه شرکتهای فناوری چینی از جمله بایت دنس که شرکت مادر اپلیکیشن ویدیویی محبوب تیک تاک است، شدت گرفته است.

وی چت قرار بود در ۲۰ سپتامبر بر اساس فرمان ترامپ از فروشگاههای برنامه آمریکایی حذف شود اما یک قاضی سانفرانسیسکو در آخر هفته گذشته با صدور فرمانی، اجرای دستور رییس جمهور را خلاف حق آزادی بیان خواند و آن را متوقف کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وی چت ۱۹ میلیون کاربر در آمریکا و بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این اپلیکیشن درگاهی برای عمده کسب و کار پررونق شرکت تنسنت شامل بازیها و پرداختهای دیجیتالی است و همچنین ابزار بازاریابی و ارتباطی بسیاری از شرکتهای آمریکایی است که به دنبال جذب مخاطبان چینی هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.