stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 169695
  • 02 مهر 1399 - 10:22
1

تکلیف سازمان برنامه بر تخصیص صددرصدی اعتبارات خرید تضمینی محصولات کشاورزی

تکلیف سازمان برنامه بر تخصیص صددرصدی اعتبارات خرید تضمینی محصولات کشاورزی

با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شد تا اعتبارات پیش بینی شده مربوط به خرید تضمینی محصولات کشاورزی در قالب بودجه سالانه را هم زمان با خرید محصولات مذکور به طور صد در صد تخصیص دهد.

قلم | qalamna.ir :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص طرح دو فوریتی قانون اصلاح تبصره ۱ و ۲ قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی را بررسی کرده و مواد ۳ الی ۵ آن را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۳ این طرح، تبصره ۴ قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی به شرح زیر اصلاح می شود:

به منظور جلوگیری از هرگونه معامله سلف و پرداخت به موقع قیمت محصولات خریداری شده از کشاورزان، سازمان برنامه و  بودجه کشور موظف است اعتبارات پیش بینی شده مربوط به خرید تضمینی محصولات  کشاورزی را در قالب بودجه سالانه هم زمان با خرید محصولات مذکور صد در صد تخصیص دهد.

بر اساس ماده ۴ این طرح، تبصره ۶ ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی حذف می شود.

بر اساس ماده ۵ این طرح، تبصره ۸ به ماده واحده قانون الحاق می شود که بر اساس آن در ماده ۳۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دو دولت، عبارت «قیمت خرید محصولات کشاورزی مشمول قانون خرید تضمینی با در نظر گرفتن قیمت تمام شده اعم از هزینه های تولید در هر محصول و سود متعارف و معقول همه ساله توسط شورای اقتصاد تعیین و برای اجرا ابلاغ می شود» حذف می شود.

بر اساس ماده ۶ این طرح از تاریخ لازم الاجرا شدن آن شورای قیمت گذاری و سیاست گذاری حمایتی محصولات کشاورزی تنها مرجع اصلی تصویب و اعلام قیمت های تضمینی محصولات موضوع این قانون است و مفاد این قانون درباره قیمت های زراعی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز لازم الاجرا می باشد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.