stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 169676
  • 02 مهر 1399 - 9:55
1

آمریکا در ششمین اعدام فدرال در دولت ترامپ، یک قاتل را اعدام کرد

آمریکا در ششمین اعدام فدرال در دولت ترامپ، یک قاتل را اعدام کرد

پس از یک وقفه طولانی در صدور و اجرای حکم اعدام در سطح فدرال، دولت آمریکا یک متجاوز و قاتل را از طریق تزریق ماده کشنده اعدام کرد؛ این ششمین اعدام در دولت دونالد ترامپ در تابستان امسال محسوب می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه مقامات اداره زندان‌های آمریکا دوز کشنده‌ای از پنتوباربیتال را در اتاق اعدام این اداره در شهر “تره‌هوت” واقع در ایالت ایندیانا به “ویلیام لی‌کروی” ۵۰ ساله تزریق کردند، مرگ وی در ساعت ۲۱:۰۶ روز سه شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی اعلام شد.

پنتوباربیتال یک باربیتورات کوتاه‌ اثر است. پنتوباربیتال در دوزهای بالا باعث مرگ ناشی از توقف تنفس می‌شود. در آمریکا، این دارو برای جنایتکاران محکوم به اعدام استفاده می‌شود.

این اعدام کمی پس از آن صورت گرفت که دادگاه عالی آمریکا یازدهمین دادخواست مبنی بر عدم اجرای حکم اعدام تا رسیدن وکیل لی‌کروی را که از یک بیماری مزمن رنج می‌برد، رد کرد.

این ششمین حکم اعدام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکاست که طی سه ماه گذشته اجرا شده و بیش تر از تعداد کل اعدام‌های فدرالی است که از سال ۱۹۶۳ میلادی در دوران روسای جمهور سابق آمریکا اجرا شده‌اند.

اعدام دیگری برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده است؛ هنگامی که “کریستوفر ویالوا”، یک قاتل محکوم قرار است به نخستین مرد سیاه‌پوست آمریکایی تبدیل شود که در دوران ریاست جمهوری ترامپ با اعدام مواجه می‌شود.

دولت ترامپ پس از آنکه سال گذشته اعلام کرد که اداره زندان‌های آمریکا از یک پروتکل ترکیبی سه دارویی به یک پروتکل جدید تک دارویی برای تزریق‌های کشنده تغییر رویه داده است، ژوئیه امسال به یک وقفه ۱۷ ساله غیر رسمی در اجرای اعدام‌های فدرال پایان داد. دولت آمریکا از یک ترکیب سه دارویی برای اعدام آخرین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی استفاده کرده بود.

این پروتکل جدید چالش‌های حقوقی دیرینه برای تزریق‌های کشنده را احیا کرده است.

لی‌کروی در سال ۲۰۰۴ میلادی در جورجیا به خاطر سرقت خودرو، تجاوز به عنف و قتل “جوآن تایزلر”، یک پرستار ۳۰ ساله گناهکار و محکوم به اعدام شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.