stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 169565
  • 01 مهر 1399 - 18:29
1

تدفین در مونیخ

تدفین در مونیخ

توپخانه بایرن در ۹۰ دقیقه برج و باروی شالکه را ویران کرد که البته چندان استحکاماتی نداشت. ثروتمندترین باشگاه آلمان، بوندسلیگا را تک‌قطبی کرده است.

قلم | qalamna.ir :

امیر حاج‌رضایی در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «در اولین دیدار بوندسلیگا در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بایرن‌مونیخ تیم شالکه را هشت بر صفر درهم کوبید. بایرن به تیم ترسناکی تبدیل شده که همه اروپا را تحت تأثیر خود قرار داده است. زمانی که سران این باشگاه به‌ دنبال شکست مفتضحانه بایرن با نتیجه پنج بر یک مقابل فرانکفورت، «نیکو کواچ»، سرمربی کروات خود را تغییر دادند، «هانس دیتر فلیک» را که دستیار «یوآخیم لوو» در تیم ملی بود، به‌ صورت موقت مسئول فنی کردند و به‌ دنبال مربی نام‌آوری به جست‌وجو پرداختند تا از این مرحله گذار عبور کنند. اما آتش‌بازی «فلیک» آغاز شده بود. بایرن که سیاهه‌ای از مربیان نامدار را در ادوار مختلف ‌روی نیمکت خود داشت که می‌توان از «اودو لاتک» و «دتمار کرامر» در دهه‌های دور و از «لوئیس فن‌خال»، «پپ گواردیولا» و «کارلو آنچلوتی» در چند سال اخیر نام برد، حالا نیمکت خود را به مردی تقدیم کرده بود که در میان مربیان نامدار جایی نداشت.

«فلیک» فصل درخشانی را پشت سر گذاشت و سه‌گانه‌ای را فتح کرد که مردان بزرگی همچون «الکس فرگوسن»، «ژوزه مورینیو»، «پپ گوآردیولا» و «یوپ هاینکس» آن را تصاحب کرده بودند و توانست خود را به تالار مشاهیر برساند. توپخانه بایرن در ۹۰ دقیقه برج و باروی شالکه را ویران کرد که البته چندان استحکاماتی نداشت. ثروتمندترین باشگاه آلمان، بوندسلیگا را تک‌قطبی کرده است. بایرن در مونیخ، پایتخت ایالت باواریا قرار دارد. بایرن با کسب ۳۰ قهرمانی بوندسلیگا، ۲۰ قهرمانی جام حذفی، شش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان پرافتخارترین تیم آلمان است. این باشگاه در ۲۷ فوریه ۱۹۰۰ تأسیس شد و ورزشگاه آن موسوم به «آلیانتس آره‌نا» با گنجایش ۷۵ هزار نفر یکی از مدرن‌ترین استادیوم‌های اروپاست. بهترین گلزن تاریخ این باشگاه «گرد مولر» با ۵۱۵ گل است که عددی دست‌نیافتنی است. از لحاظ قدرت مالی چهارمین باشگاه ثروتمند اروپا بعد از رئال‌ مادرید، بارسلونا و منچستریونایتد است.

بایرن‌مونیخ با قراردادی ۹۰۰ میلیون یورویی (۶۵۴ میلیون پوند)، همکاری خود با آدیداس را تا سال ۲۰۳۰ ادامه می‌دهد. آدیداس ۸.۳ درصد سهام بایرن را در اختیار دارد. همچنین مبلغی که آدیداس به بایرن پرداخت می‌کند، برابر ۸۰ میلیون یورو در سال است. همچنین آدیداس به عنوان سهام‌دار و اسپانسر بایرن مبالغ زیادی به بایرن برای ساخت آکادمی و هزینه‌های دیگر ورزشگاه کمک می‌کند.

دویچه‌تلکوم: یک شرکت مخابرات آلمانی است که مرکز آن در بن قرار دارد و بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی در اروپاست. این شرکت با پرداخت سالانه ۴۰ میلیون دلار تا سال ۲۰۱۷ با این باشگاه قرارداد داشت.

آئودی: آئودی شرکت خودروسازی آلمانی است که امسال پانزدهمین فصلی است که در کنار بایرنی‌ها می‌ایستد.

آلیانتس: آلیانتس شرکت چندملیتی خدمات مالی است که دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ قرار دارد. این شرکت فعالیت‌های اقتصادی فراوانی دارد ولی تمرکز اصلی آن بر ارائه خدمات بیمه است. گروه خدمات مالی آلیانتس حقوق نام ورزشگاه را تا ۳۰ سال خریداری کرده اما در بازی‌های رسمی فیفا و یوفا نمی‌توان از این نام استفاده کرد، زیرا سیاست‌های منع شرکت‌های اسپانسر که شرکای رسمی مسابقات هستند، بر این روند حاکم است.

از دیگر شرکت‌های حامی این باشگاه، شرکت خودروسازی مان و پاولانا از مهم‌ترین برندهای نوشیدنی جهان هستند. از دیگر حامیان مالی می‌توان به شرکت هواپیمایی قطر، دی‌اچ‌ال و سامسونگ اشاره کرد.

این یکی از دلایل بزرگی است که هیچ باشگاهی در آلمان قدرت رقابت با این تیم را ندارد. شکست سنگین شالکه موقعیتی پیش آورد تا به گوشه‌ای از شرایط این غول فوتبال آلمان بپردازیم.

۷۵ سال از شکست آلمان در جنگ جهانی دوم می‌گذرد، در این مدت آنها به یکی از قدرت‌های صنعتی جهان تبدیل شدند و این قدرت به همه شئون این کشور منتقل شده است که به بایرن‌مونیخ پرداختیم. بی‌مناسبت ندیدم به اختصار به حریف نگون‌بخت آنها شالکه اشاره‌ای داشته باشیم که زیر چرخ ماشین جنگی بایرن له شدند.

شالکه‌۰۴ در «گلزن کرشن» قرار دارد و تاکنون هفت بار قهرمان شده و یکی از پرهوادارترین تیم‌ها در فوتبال آلمان است و در چهارم مه ‌۱۹۰۴ تأسیس شده است. برخلاف تکذیب باشگاه «شالکه»، آلمان‌ها هیتلر را طرفدار «شالکه» می‌دانند.

داربی «روهر» در شهر «گلزنکرش»، بین شالکه و بوروسیادورتموند از جذاب‌ترین داربی‌های آلمان است. باید منتظر شروع جام قهرمانان اروپا باشیم و تقابل این بایرن ترسناک را با قدرت‌های بزرگ این قاره شاهد باشیم و آن زمان به قضاوت بهتری خواهیم رسید.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.