stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 169465
  • 01 مهر 1399 - 16:04
1
اصفهان- - مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان خبر داد؛

پیوستن اصفهان به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو

پیوستن اصفهان به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو
قلم/اصفهان_مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: آغاز فرآیند و ثبت درخواست اصفهان برای عضویت در شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو با همکاری کمیسیون ملی یونسکو از سال گذشته آغاز شده بود.
قلم | qalamna.ir :

از دیدگاه یونسکو شهر یادگیرنده شهری است که تمامی منابع خود در هر بخش را برای تحقق، ارتقای یادگیری فراگیر از پایه تا آموزش عالی، احیای یادگیری در خانواده‌ها و محله‌ها، تسهیل یادگیری در محیط‌های شغلی، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در یادگیری در سراسر زندگی افراد به کار می‌گیرد.

به عبارت دیگر تمرکز و تاکید شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو بر یادگیری مادام العمر است.

ایمان حجتی روز سه شنبه با اشاره به هدف از حضور شهرها در شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو افزود: ارتقای یادگیری مادام العمر و افزایش سطح آگاهی شهروندان در جهات ایجاد شهرهای یادگیرنده پایدار از طریق توانمندسازی فردی و اجتماعی، توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگی و توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: در این زمینه با توجه به اینکه بسیج همه منابع و استفاده از آن‌ها مشارکت همه ذینفعان و تعهد و اشتیاق قوی، از شرایط اصلی ایجاد یک شهر یادگیرنده به شمار می‌رود، اصفهان با به دست آوردن این شرایط به شبکه شهرها یادگیرنده پیوست.

اصفهان پیش از این به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو در حوزه صنایع دستی درآمده بود، شبکه جهانی شهرهای شهرهای یادگیرنده یونسکو، دهمین سازمان جهانی یا شبکه بین المللی است که اصفهان با به دست آوردن شرایط لازم توانسته به عضویت آن دربیاید.

اصفهان به همراه ۲ شهر دیگر ایران یعنی تهران و بندر خمیر در سال جاری به این شبکه پیوست، شبکه شهرهای یادگیرنده زمینه را برای ظرفیت سازی و ایجاد ابزارهای جدید برای توسعه، اجرا و نظارت بر استراتژی‌های شهرهای یادگیرنده فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.