stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 169404
  • 01 مهر 1399 - 16:32
2
جناب استاندار لطفا به داد خبرنگار برسید

آیا خبرنگاری جزو آمارهای اشتغال استان کرمانشاه به حساب نمی آید؟

آیا خبرنگاری جزو آمارهای اشتغال استان کرمانشاه به حساب نمی آید؟
* حسام الدین شیخی - روزنامه نگار
قلم | qalamna.ir :

 حسام الدین شیخی-روزنامه‌نگار: خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است اما بدون هیچگونه برنامه ومزایا وحتی ثبات! حتی هیچ بهره‌ای ازاین سختی کارنبرده است، آن هم بااندک حقوق و درآمد. یک‌سال است که خبرنگاران خبرگزاری برنا استان کرمانشاه پس ازآن ممنوع الورودی عجیب به مجامع ورزشی ومشکلات دیگری که به لطف ومحبت وحمایت‌های بی دریغ مسئولان ورزش استان بوجود آوردند؛ بیکارند! و دراین یک سال بارها برای مشکل بیکاری‌خبرنگاران جلسات متعدد و درخواست‌های بسیاری در استان انجام داده ایم که هیچ اتفاق مثبتی در کنارحرف ها و وعده ها رخ نداد! جای برخورد با خاطیان بیکار شدن خبرنگارانی که از این راه نیازها ومعیشت خانواده شان را تامین می‌کردند، آنها ترفیع‌گرفتند. حتی پس ازآن عقده گشایی عجیب وغیر حرفه‌ای عدم اجازه ورودبه نشست خبری‌استان که بیشتر درآن مسئولین دیده می‌شوند تا خبرنگاران! وحتی عدم دعوت به آن‌مراسم گزینشی روز خبرنگار و بی‌حرمتی و توهین به خبرنگاران خبرگزاری برنا استان کرمانشاه، هیچکس زبان به حمایت نگشود وهیچ اتفاق مثبتی برای اشتغال‌خبرنگاران بیکار شده که زندگی‌شان توام با این حرفه است، صورت نگرفت!

براستی مسئول تمام این فجایع اخلاقی در برخورد سلیقه‌ای با خبرنگاران، ازشکایت علیه خبرنگاران تا توهین و بی‌حرمتی چه کسی است؟ اگر در این استان انجمن راستین و خانه‌ای برای خبرنگار نیست، اگر اداره فرهنگ و ارشاد درخواب است، پس کدام نهادتصمیم گیرنده در استان باید کاری کند؟ تعجب می‌کنم در استانی که آمارهای رشد اشتغال و هزینه‌های هنگفت برای اشتغال زایی به گفته مسئولان استان مثبت است؛ چگونه خبرنگاران متعهد و باسابقه، کارشان را ازدست می‌دهند و پس ازیک سال همچنان بیکارند؟ آیا این جوانان جزو آمارهای اشتغال به حساب نمی آیند؟

مگرغیر ازاین است که “اگر زحمات خبرنگاران نباشد، لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. بدون دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های خبرنگاران برای تهیه اخبار، کارهای مسئولان مثل یک چیزهای تثبیت نشده است. مطبوعات سالم، در هر رشته‌ای قلم بزنند، به نفع نظام حرکت کرده‌اند. چون بر مایه آگاهی مردم می افزایند. واگر انتقادی صورت بگیرد در چارچوب اصول است واصلاً مخالفت مضری نیست و این رسالتی است بردوش اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران”

من نیز به سهم خود، ازاین شیوه مدیریت استان در زمینه رسانه و برخورد با رسانه انتقاد دارم و توصیه می کنم پیش از اینکه تعداد دوستان تان روز به روز اندک شود؛ تغییری تدبیر کنید!

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.