stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 169243
  • 31 شهریور 1399 - 23:48
2
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان:

روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در همدان ادامه دارد

روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در همدان ادامه دارد
قلم/ همدان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: روند صعودی ابتلا به کرونا در استان همدان ادامه دارد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، منوچهر کرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نیمه دوم شهریورماه روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان همدان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه درصد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است، تصریح کرد: هرچه میزان حساسیت نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر باشد، سرایت ویروس بیشتر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه کودکان و جوانان بدون ماسک در فضای بیرون از منزل تردد می‌کنند، اظهار کرد: حفظ فاصله یک‎ونیم متری از دیگران ضروری است.

کرمی عنوان کرد: ویروس کرونا خانواده‌ها را گرفتار کرده و بیماران به‎ظاهر سالم و بدون علائم به‎راحتی ویروس را به سایر اعضای خانواده منتقل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت استان قرمز است و در روزهای آینده موج سوم کرونا در استان به راه می‌افتد، گفت: رفتن به مسافرت، مراودات اقتصادی و خانوادگی، حضور در مراکز خرید و تجمعات سبب افزایش موارد مبتلا به کرونا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بازگشایی مدارس اشاره و اظهار کرد: مکاتبات متعددی با آموزش‌وپرورش انجام شده و قرار بر این است مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تعطیل شوند.

کرمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به‎صورت روزانه ازنظر ابتلا به کرونا مورد پایش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: از ورود دانش‌آموزان دارای علائم تنفسی و سرماخوردگی به مدارس جلوگیری می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.