stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 169172
  • 31 شهریور 1399 - 17:44
3

ایمان محوری موجب افزایش تصاعدی توان رزم ایران در دفاع مقدس شد

ایمان محوری موجب افزایش تصاعدی توان رزم ایران در دفاع مقدس شد
قزوین – قلم- رییس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایمان محوری موجب افزایش تصاعدی توان رزم نیروهای ایران در دوران دفاع مقدس شد که دشمنان در محاسبات جنگی خود از آن غافل شده بودند.  
قلم | qalamna.ir :

قلم، سردار عبدالله عراقی روز دوشنبه در مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: بعد از ۴۰ سال هنوز فرهنگ ایثار و شهادت، محور حرکت مردم و مسوولان ایران اسلامی است و باید مولفه‌ها و عوامل پایداری و عزت و شکوه آن را بررسی کرد.

وی اضافه کرد: هشت سال دوران دفاع مقدس برکاتی داشته که مانند یک چشمه نورانی و پرخیر و برکت جاری و ساری است و برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.

عراقی گفت: حرکت انقلاب اسلامی به حرکت خوبان عالم، اولیای الهی، پیامبران، ائمه اطهار و صلحا و شهدا به ویژه حرکت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران اندک تاریخ ساز ایشان پیوسته است و همین موضوع، عامل ماندگاری و بقای آن است.

وی با اشاره به مولفه‌های موفقیت و پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس، افزود: یکی از مولفه‌های اصلی جنگ ما ایمان محوری مردم بود یعنی مردم در حالی وارد جنگ شدند که ما از نظر مولفه‌های مقایسه‌ای توان رزم قادر به اداره جنگ نبودیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دشمن در آن دوران تمامی عوامل از قبیل شکل گیری انقلاب، به هم ریختن ارتش، نوپا بودن سپاه و بسیج و تحریم‌های بین المللی را به نفع خود در محاسبات جنگی در نظر داشت و تنها یک محور افزایش تصاعدی توان رزم نیروهای ایران بر اساس ایمان محوری را محاسبه نکرده بود.

وی اضافه کرد: ایمان محوری مردم ایران دقیقا از حرکت اباعبدالله الحسین(ع) نشات گرفته بود که موجب شد مادران و خانواده‌های سراسر کشور، چندین فرزند خود را برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کنند.

عراقی افزود: دومین مولفه پیروزی ما در دفاع مقدس، ولایت محوری و اطاعت از امام بود که برگرفته از آموزه‌های اسلامی، قرآن کریم و سیره پیامبر گرامی اسلام است.

وی اضافه کرد: شهادت محوری و مردم محوری از دیگر عوامل پیروزی انقلاب بودند که بیش از صدها تسلیحات نظامی بر روی نیروها اثرگذار بوده اند و باید با تکیه بر این گنجینه ارزشمند، کارهای خود را پیش ببریم.

در ادامه این مراسم از ۳۰ عنوان کتاب فرهنگ ایثار و شهادت که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ شده اند، رونمایی گردید و از تعدادی پیشکسوتان و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی استان با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.