stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 169168
  • 31 شهریور 1399 - 17:42
2

استاندار قزوین: باید از دانشگاه دفاع مقدس، درس عزت و سربلندی را آموخت

استاندار قزوین: باید از دانشگاه دفاع مقدس، درس عزت و سربلندی را آموخت
قزوین – قلم– استاندار قزوین گفت: امروز در شرایطی هستیم که باید از دوران دفاع مقدس درس عزت و سربلندی را بیاموزیم و ضمن بازگشت به این دانشگاه، کتاب‌ها و آثار آن را مجددا مرور و تدریس کنیم.
قلم | qalamna.ir :

قلم، هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: دفاع مقدس، یک دانشگاه بزرگ است که اگر انسان آن را درک کند به خداوند نزدیک می‌شود و عزت کشور و ملت به بار می‌آید.

وی گفت: از آن جهت به دفاع ما عنوان مقدس داده شده است که هرکس در این وادی وارد شد عزت نفس پیدا کرد و انسانی بزرگ و وارسته شد و به خدا پیوست.

استاندار قزوین گفت: در دفاع مقدس خدا، ارزش‌ها و همه آنچیزی که انسان را به کمال و وحدانیت نزدیک می‌کند جاری و ساری بود به همین دلیل از آن به دفاع مقدس یاد می‌کنیم و همه کسانی که در آن دوران حضور داشتند انسان‌های از خود رسته و به خداوند نزدیک شده بودند.

وی گفت: شهدا جزو خاص ترین و بهترین بندگان خدا و به اوج قربت الهی رسیده بودند و باید همواره قدردان ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آنها باشیم.

استاندار قزوین ادامه داد: وقتی در تاریخ نیز نگاه می‌کنیم کسانی که در کنار سید الشهدا قرار گرفتند رستگار شدند چون راه امام حسین (ع) راه خدایی و الهی بود.

این مسوول افزود: دفاع مقدس عصاره ملت و تجربه بزرگ بودن و با هم بودن است و در این دوران از یهودی، مسیحی، شیعه، سنی و همه ملت‌ها حضور داشتند و مظهر وحدت و عزت ملی ما بود.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور، افزود: دشمنان انقلاب و نظام در این شرایط، امید بسته‌اند تا بین ملت، دولت و نظام با ترویج اختلافات فاصله بیندازند اما تا به امروز به برکت خون شهیدان به اهداف شوم خود دست نیافته اند.

جمالی پور با بیان اینکه خون شهیدان همواره حافظ انقلاب و نظام بوده است، اضافه کرد: ما رسالت سنگینی در مقابل شهدا برعهده داریم و اگر بخواهیم در شرایط امروز در برابر توطئه‌ها و شبیخون فرهنگی و نظامی دشمنان پیروز باشیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگاه داریم.

استاندار قزوین با بیان اینکه وحدت و انسجام نیاز اساسی امروز کشور است، گفت: ما هرکجا آسیب دیدیم از اختلاف، تفرقه، زیاده خواهی، مقام پرستی و قدرت طلبی بوده است و هرکجا موفق شده و به قدرت بزرگ تبدیل شده ایم از وحدت، انسجام، گذشت، توسل به خدا و ائمه اطهار بوده است.

در ادامه این مراسم از ۳۰ عنوان کتاب فرهنگ ایثار و شهاد که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ شده اند، رونمایی گردید و از تعدادی پیشکسوتان و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی استان با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.