stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 169165
  • 31 شهریور 1399 - 17:36
3

آیین چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قزوین برگزار شد

آیین چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قزوین برگزار شد
قزوین – قلم– آیین چهلمین سالگرد دفاع مقدس روز دوشنبه همزمان با ۳۱ شهریور اولین روز هفته دفاع مقدس در استانداری قزوین برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و عرصه مقاومت امروز به صورت سراسری در مراکز استان‌ها و سراسر کشور با پوشش ارتباط تصویری مقام معظم رهبری در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

در این مراسم سردار عبدالله عراقی رییس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین، محمد قاسمی دادستان مرکز استان، امیر بابک جلالی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی، سردار مهدی حاجیان فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از مسوولان، پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و شیرزنان غیور آن دوران حضور داشتند.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در این مراسم گفت: دشمنان از سال‌های قبل اعلام کرده بودند که درصدد ضربه زدن به انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی آن هستند ولی تمامی مردم و مسوولان با عزمی جدی به میدان آمدند و فکر و اندیشه دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کردند.

آیین چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قزوین برگزار شد
امیر بهنام پیری افزود: طی این سال‌ها جوانمردی، از خودگذشتگی، شهادت طلبی جوانان و حمایت مقام معظم رهبری از جمله مولفه‌ها و رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده که همواره موجب شکست و تحقیر استکبار جهانی و افتخار و سربلندی کشور شده است.
وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا مقرر شده است که مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت گسترده در سرتاسر ایران اسلامی برگزار شود و از یک میلیون پیشکوست عزیز تکریم و تجلیل به عمل آید.
پیری گفت: با توجه به شیوع کرونا نتوانسته ایم تعداد بیشتری از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس را در این مراسم گردآوریم اما مراسم تجلیل از این عزیزان به صورت نمادین در تمامی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: سهم استان قزوین در این برنامه تکریم و تجلیل، ۱۱ هزار پیشکسوت است که باید امروز یا حداکثر تا سوم خرداد سال آینده طی یکسال انجام شود.
استان قزوین بیش از سه هزار شهید دارد که از این تعداد، ۵۴۲ شهید سپاه، ۹۴۰ شهید ارتش، ۱۰۸ شهید نیروی انتظامی، ۱۹ شهید جهاد، هزار و ۳۵۷ شهید بسیجی و ۲۰ شهید انقلابی هستند.
این استان همچنین ۶۷۱ آزاده، ۶ هزار و ۱۷۴ جانباز، یک هزار و ۸۷۴ والدین شهدای در قید حیات، ۷۸۴ همسر شهید، هزار و ۸۵۷ فرزند شهید، چهار شهید جاویدالاثر مدافع حرم، ۱۲ شهید حادثه مکه در سال ۶۶، ۱۳ شهید ترور، ۱۵ شهید زن، ۱۱ شهید مدافع حرم، ۶ شهید مدافعان حریم، ۱۶۰ شهید غواص، هزار و ۸۲۲ شهید مجرد، ۸۱۹ شهید متاهل و ۱۳۱ شهید سادات دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.