stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 169137
  • 31 شهریور 1399 - 15:35
4

شهرداری مشهد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس می‌خرد

شهرداری مشهد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس می‌خرد

ایسنا/خراسان رضوی با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری مشهد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری مجموعا به قیمت ۶۷۰ میلیارد تومان از شرکت ایران خودرو دیزل خریداری می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

اعطاء مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری یکی از دستور کارهای یکصد و ششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود که امروز در تالار شهر برگزار شد. بر اساس این لایحه که به تصویب شورای شهر رسید، به شهرداری مشهد اجازه ‌داده می‌شود، به منظور تأمین و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی نسبت به خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری به قیمت هر دستگاه ۳ میلیارد تومان و مجموعاً به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان از شرکت ایران‌خودرو دیزل اقدام کند.

در این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شده، با توجه به تغییرات احتمالی نرخ ارز، نسبت به انعقاد قرارداد و خرید ناوگان مزبور تا میزان ۵ درصد افزایش در مبلغ مندرج در مصوبه اقدام و برای مازاد بر آن (تا ۱۰ درصد افزایش) نسبت به اخذ تأییدیه از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اقدام کند.

همچنین شهرداری مشهد مکلف است آثار مالی این مصوبه را از طریق الگوی تأمین مالی لیزینگ یا تسهیلات یا سایر روش‌ها در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ و در صورت نیاز در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری منعکس کند.

همچنین در مصوبه‌ای دیگر شورای اسلامی شهر مشهد با  انتشار اوراق صکوک اجاره برای خرید اتوبوس موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به‌منظور تامین منابع مالی مورد نیاز جهت خرید اتوبوس، نسبت به اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار و انتشار اوراق صکوک اجاره با نرخ اجاره بهای مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار ایران تا سقف مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.