stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 169124
  • 31 شهریور 1399 - 14:56
1

اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌ها علیه لوکاشنکو

اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌ها علیه لوکاشنکو

وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در حال بررسی این مساله هستند که آیا باید علیه مقام‌های بلاروسی از جمله رئیس جمهوری این کشور پس از مذاکرات با رقیب وی تحریم وضع کنند یا خیر.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، اتحادیه اروپا فهرستی از ۴۰ مقام بلاروسی را تهیه کرده که علیه آنها مسدودی اموال و ممنوعیت سفر وضع کند که در نتیجه  دست داشتن آنها در انتخابات ۹ اوت در بلاروس است.

مساله اینجاست که آیا این تحریم‌ها باید شامل حال الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس هم شود یا خیر. برخی از کشورهای عضو اتحادیه می‌خواهند فشارها بر وی را با بیشتر کردن اسامی فهرست تحریم به صورت تدریجی بیشتر کنند و این در صورتی اتفاق می‌افتد که وی از انجام گفت‌وگو با اپوزیسیون مخالفت کند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پس از گفت‌وگو با سوتلانا تیخانوفسکایا، اپوزیسیون بلاروس گفت، خشونت از سوی پلیس و نیروهای امنیتی در بلاروس علیه معترضان صلح طلب کاملا غیرقابل قبول است.

وی افزود: وزرای اتحادیه اروپا باید از خودشان بپرسند آیا لوکاشنکو که مسؤول اصلی این وضعیت در کشورش است نباید تحریم شود؟

از انتخابات ۹ اوت در بلاروس که به گفته مقام‌های غربی و اپوزیسیون این کشور با تقلب همراه بود و در آن لوکاشنکو بار دیگر توانست پیروز شود، اعتراضات گسترده‌ای در کشور به وقوع پیوسته و معترضان خواستار استعفای لوکاشنکو و برگزاری انتخابات جدید شده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.