stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 169119
  • 31 شهریور 1399 - 14:50
2

مطالعه نیمی از ذخایر هیدروکربوری کشور به دانشگاه‌ها سپرده شد

معاون توسعه و مهندسی وزارت نفت گفت: با امضای قراردادهای کلان پژوهشی در حوزه ازدیاد برداشت نفت و گاز، مطالعه حدود نیمی از ذخایر هیدروکربوری کشور به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور سپرده شده که نماد عینی تحقق پیوند صنعت و دانشگاه در وزارت نفت است.

قلم | qalamna.ir :

سعید محمدزاده امروز در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی صنعت نفت، با بیان اینکه به رتبه ایران در برخی شاخص‌های گزارش‌های بین‌المللی GCI و GII اشاره و اظهار کرد: بر اساس مستندات موجود در موسسات‌ معتبر بین‌المللی، ایران در «تولید دانش» رتبه ۲۵ دنیا را دارد اما در بعضی از معیارها از جمله  «نفوذ دانش» در رتبه‌ مناسبی نیست. همچنین صنعت نفت ایران در تجاری‌سازی علم هنوز راه درازی پیشرو دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه منابع انسانی متخصص و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد، ادامه داد: در ثبت‌ پتنت و انتشار مقاله‌های علمی می‌بینیم کشوری مانند چین در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و ما نیز باید در این‌ مسیر بهتر حرکت کرده و تولید علم را به سمت تجاری‌سازی پیش ببریم.

معاون توسعه و مهندسی وزارت نفت گفت: در صنعت نفت، حدود ۲۰ سال پیش تعداد نیروی متخصص قابل توجه نبود اما با راه‌اندازی دانشکده‌های نفت در دانشگاه‌های برتر کشور، تربیت استادان و دانشجویان‌ متخصص، تقویت زیست‌بوم‌فناوری و نوآوری و تقویت زیرساخت‌های علمی و پژوهشی نفت، این وضع بسیار بهبود یافته است.

محمدزاده به نظام جامع پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی نیز اشاره کرد و افزود: در این نظام، راه‌های تقویت ارتباط صنعت نفت و دانشگاه به‌طور ساختارمند مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.