stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 169114
  • 31 شهریور 1399 - 14:38
1
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

وضعیت وخیم خمینی شهر در زمینه شیوع

وضعیت وخیم خمینی شهر در زمینه شیوع
قلم/اصفهان_سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیشترین میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا در شهرستان اصفهان است، گفت: شهرستان خمینی‌شهر نیز به نسبت  جمعیت دارای وضعیت حاد و وخیمی در زمینه شیوع کروناست.
قلم | qalamna.ir :

آرش نجیمی اظهار داشت: از حدود یک ماه گذشته با وجود همه هشدارهای داده شده، تجمع‌ها و جابه‌جایی جمعیت افزایش یافت که برخی از آنها غیر ضروری و یا بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بود و همین امر به افزایش آمار در این روزها منجر شد به گونه‌ای که مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان  امروز نسبت به روزهای گذشته ۲ برابر شد و به رقم بی‎سابقه ۳۸ تن رسید.

وی گفت: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان اصفهان در محدوده ۱۰ تا ۱۵ نفر بود اما از چند روز گذشته این رقم به حدود ۲۰ نفر افزایش یافت و امروز به رقم  ۳۸ نفر رسید که حاکی از ۲ برابر شدن آن است.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا دیروز یکشنبه ۱۹ نفر بود که ۱۰ نفر آنها فوتی قطعی کرونا بودند، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۳۸ بیمار فوتی دارای علائم کرونا در استان داشتیم که ۲۲ نفر آنها مثبت قطعی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بودند.

نجیمی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به تداوم شرایط موجود نیز هشدار داده است، تصریح کرد: در چند روز گذشته تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا افزایش یافته و به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه موارد جدید بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌ها نیز از حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ به ۲۰۰ نفر رسیده است، گفت: افزایش این آمار باعث تحت فشار قرار گرفتن بیمارستان‌ها و کادر درمان و بهداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تعداد بیماران با تشخیص کرونا که در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند یکهزار و ۳۴۵ نفر است و از این تعداد ۲۲۴ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان هستند.

نجیمی با اشاره به اینکه در زمان حاضر نتیجه ۵۷ درصد از آزمایش‌های ابتلا به کرونا در استان اصفهان مثبت می‌شود درحالیکه این نرخ در اوائل خرداد امسال ۱۸ درصد بود، تصریح کرد: تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در این خطه در بیست و نهم شهریور جاری یکهزار و ۲۰۰ نفر بود.

به گفته وی، رسیدن میزان نرخ نتیجه مثبت آزمایش کرونا به حدود ۶۰ درصد نشان دهنده شیوع بالای ویروس کرونا در جامعه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیشترین میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا در شهرستان اصفهان است، اظهار داشت: شهرستان خمینی‌شهر نیز به نسبت  جمعیت دارای وضعیت حاد و وخیمی در زمینه شیوع کروناست.

نجیمی به شیوه‌نامه‌های جدید معاونت درمان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه‌های جدید بسیاری از عمل‌های جراحی محدود شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هنوز برخی از مردم به توصیه‌ها و هشدارهای داده شده درباره پیشگیری از بیماری کرونا توجهی نمی‌کنند، گفت: متاسفانه هنوز تجمع‌های غیر ضروری و مراسم بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود که اگر بهمین منوال ادامه یابد با شرایط بسیار سختی در روزهای آینده مواجه خواهیم شد.

با شروع انتشار ویروس کرونا تاکنون در مجموع بیش از ۳۲ هزار بیمار دارای علائم این بیماری در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند و بیش از یک هزار و ۴۶۰ نفر از آنان از دنیا رفتند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از ۴۲۰ هزار نفر در کشور به کووید ۱۹ مبتلا شدند و بیش از ۲۴ هزار نفر براثر این بیماری جان باختند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.